7 Tips voor verzamelen e-mail adressen

Een digitale nieuwsbrief kan een fantastisch medium zijn om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. En mits goed ingezet, kan het leiden tot meer verkeer op jouw website en een verhoging van omzet en klanten.

Om op het punt aan te komen dat een periodieke nieuwsbrief of een complete email marketing campagne zin hebben (lees ook: de zin of onzin van een nieuwsbrief) en een toegevoegde waarde creëren, zijn er een aantal zaken waaraan moet worden voldaan. Het verkrijgen van e-mailadressen als onderdeel van de klantgegevens is er één van. Hieronder 7 tips om e-mail adressen te verzamelen.

7 Tips voor verzamelen e-mail adressen

 

1 – E-mail "signatures" zijn een uitstekend middel.

Geef elke medewerker in jouw bedrijf een signature. Zorg ervoor dat een link wordt opgenomen richting het inschrijfformulier op uw website.

2 - Zorg voor een kort inschrijfformulier.

Neem op het inschrijfformulier alleen de meest noodzakelijke velden op voor je communicatie. Een veel gemaakte fout is een inschrijfformulier dat de klant gelijk allerlei informatie laat geven. Het is later altijd mogelijk om meer van de (potentiële) klant te weten te komen. Op een later tijdstip zal een inschrijver ook minder moeite hebben om deze informatie aan jou te verstrekken. Je hebt dan al een relatie opgebouwd.

3 – Laat duidelijk de voordelen van het inschrijven zien.

Toon een link onder het inschrijfformulier naar de laatste nieuwsbrief. Schrijf sterke, pakkende, teksten die de klant overtuigen van het nut. Laat een lezer op je site aan het woord over de voordelen van de nieuwsbrief.

4 – Maak je content deelbaar.

Zorg ervoor dat de nieuwsbrief eenvoudig te delen is. Hoe meer mensen de nieuwsbrief lezen, hoe groter de kans is dat ze zich in gaan schrijven.

5 – Zorg voor een regelmatige verschijning.

Je wordt snel vergeten. De hoofdreden om een nieuwsbrief te gaan versturen is om bij je klanten en prospects onder de aandacht te zijn en te blijven. Hoe meer tijd er tussen het verschijnen van de nieuwsbrieven zit des te groter is de kans dat de nieuwsbrief in de virtuele oud papierbak terecht komt.

6 – Voeg bij elke online aanvraag een optie tot inschrijving toe.

Of de klant nu op je website een brochure aanvraagt of zich inschrijft voor een seminar, geef ze in ieder geval de mogelijkheid om zich te schrijven voor de nieuwsbrief. Dit doe je met een eenvoudige checkbox op het contactformulier.

7 – Zorg dat er een nieuwsarchief beschikbaar is op de website.

Door bezoekers van je website te laten zien welke nieuwsbrieven je al hebt verzonden, kan de bezoeker direct beslissen of deze informatie voor hem relevant is en of hij/zij zich hiervoor wilt inschrijven.

Heb je zelf nog goede tips? Laat het ons dan weten!

remco
Remco van Buren
17 aug 2010
Dit artikel is
5291x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken