Coca-Cola Village 2010: realtime Facebook campagne

De afgelopen drie jaar heeft Coca-Cola in Israël een experience summer camp voor tieners georganiseerd. Dit jaar werden de belevenissen van de jongeren realtime gekoppeld aan een Facebook marketing experience. Offline experiences als basis voor social marketing activatie, zeg maar... Hoe? Dat lees en zie je hier.

Coca-Cola Village 2010

Het Coca-Cola Village concept

Coca-Cola Village is een soort van pop-up experience vakantiepark voor jongeren dat sinds drie jaar in Israël georganiseerd wordt. Om er bij te kunnen zijn, moeten de jongeren tien doppen verzamelen en minimaal acht vrienden zo ver krijgen om hetzelfde te doen en vervolgens gezamenlijk via Facebook registreren voor het driedaagse event vol met optredens, muziek, sport activiteiten, waterpret en stand up comedy. Drie dagen lang een unieke en geweldige experience dus, welke teenager wil daar nu niet bij zijn?

Van reallife experiences naar realtime Facebook marketing

Alle bezoekers kregen bij binnenkomst een armband met RFID (Radio Frequency Identification) waarop de Facebook login van de drager van de armband bewaard bleven. Hierdoor konden de aanwezigen via hun armband hun belevenissen op in het Coca-Cola Village direct via vaste punten in het park delen op hun Facebook Timelines. Met een simpele swipe vertelden de deelnemers zo aan hun vrienden dat ze in de pool waren of bij het podium van een optreden aan het genieten waren. Met de armband konden de jongeren zelfs automatisch getagd worden in foto's die genomen werden tijdens het driedaagse evenement. 

Facebook update via een swipe

Facebook tagging via armband

 

De resultaten van realtime Facebook integratie

Op het event waren dagelijks 650 jongeren aanwezig, die via de armband samen dagelijks meer dan 35.000 Facebook updates plaatsten. In totaal dus meer dan 100.000 unieke Facebook posts tijdens het event! En via deze updates bereikte Coca-Cola vervolgens weer miljoenen andere jongeren. En wat kun je als merk meer wensen dan fans die hun geweldige ervaringen delen met hun vrienden? Prachtig staaltje van geregisseerde Word of Mouth reclame.

 

 

remco
Remco van Buren
27 aug 2010
Dit artikel is
4903x bekeken

Deel dit artikel via:

  • Share on Google+
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T