MUST SEE: Guerrilla marketingstunt van Heineken
Een prachtige guerrilla marketingstunt van Heineken. Enkele voetbalfanaten en fans van AC Milan worden onder andere door hun vrouwen en werkgevers uitgenodigd om te genieten van een cultureel avondje klassieke muziek. En of dat nog niet genoeg is, het concert vindt plaats op 21 oktober 2009 precies tijdens de Champions League wedstrijd AC Milan - Real Madrid... Maar ja, soms kun je geen nee zeggen. Een avondje balen dus, of toch niet...?!
Youtube video: Heineken Italy. Case Study - Champions League Match vs Classical Concert (Real Madrid, AC Milan)
Na de guerrilla actie volgt de traditionele media en social media
Deze video brengt de actie prachtig in beeld. Maar vergeet niet het effect wat daarna plaats vindt in de traditionele media en weer later via social media. Direct na de wedstrijd werd er door SKY SPORT verslag gedaan van de actie (1,5 miljoen kijkers), en dag later werd het opgepikt door diverse nieuwszenders met 10 miljoen kijkers. In de twee weken na het event zagen meer dan 5 miljoen unieke bezoekers de actie op internet via Youtube, blogs en social media. En vrijwel iedereen reageerde op deze plekken erg enthousiast op de actie. Een prima combinatie van guerrilla marketing, traditionele media en het effect van social media. Prachtige branding, toch?
door: Remco van Buren
Reacties (0)