Augmented reality poster Ford C-Max

Augmented reality, oftewel het combineren van de virtuele wereld met de echte wereld, is spannend en vaak verrassend. En bij deze poster voor de Ford C-Max gewoon gaaf..

Augmented reality is het combineren van de virtuele wereld met de echte wereld en zoals de inleiding al stelt, vaak spannend en verrassend. Denk bijvoorbeeld aan de reclameborden die je tijdens een voetbaluitzending van Studio Sport ziet naast de goals of de score en logo's op het midden van het veld. Ja, die score staat er niet echt, dat zijn virtuele beelden... En wie heeft er niet gehoord van een van de grotere spelers op de mobiele augmented reality markt uit onze eigen hoofdstad, Layar? Een app waarmee je de echte wereld combineert met virtuele informatie via smartphones met internetaansluiting, camera en GPS verbinding (zie deze video voor een voorbeeld van Layar of hoe bijvoorbeeld de Rolling Stones dit hebben toegepast).

En met deze augmented reality poster heeft Ford een geweldige primeur!

Met deze campagne voor de C-Max heeft Ford in de UK de primeur als eerste outdoor AR campagne die gebruik maakt van 3D depth imaging technology. Voorbijgangers kunnen een virtueel model van de auto in hun handpalm houden en met virtuele knoppen kunnen ze vervolgens van alles met de auto doen. Zoals de kleur van de auto aanpassen, deuren openen, de hond in de achterbak laten springen, de stoelen naar achteren klappen, hem 360 graden laten draaien en veel meer. Zeker de moeite waard om te bekijken!

Heb jij nog mooie voorbeelden, laat het dan weten!

remco
Remco van Buren
03 mrt 2011
Dit artikel is
5447x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 7
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T