Bewaak je online reputatie

Online reputatiemanagement is belang voor zowel jouw company als jouw personal brand. Maar hoe kan je monitoren wat er wordt gezegd?

Bescherm je online reputatie

 

Als jij de online reputatie belangrijk van je bedrijf of van jezelf belangrijk vindt, wil je ook weten wat er online over wordt gezegd.

De zoektermen die je zou moeten monitoren zijn:

  • Je eigen naam
  • Overige persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer en je adres
  • Je bedrijfsnaam
  • De producten die je verkoopt

Dus eigenlijk alles wat met direct met jou of je bedrijf te maken heeft...


Hieronder staan een aantal tools die je kan gebruiken om je online reputatie te bewaken:

Google Alerts

Google Alerts geeft meldingen als de door jou ingevulde zoekwoorden online worden aangetroffen. Je kan ervoor kiezen om via mail of RSS updates te krijgen zodra Google dit zoekwoord aantreft, of om dagelijks of wekelijks een overzicht te krijgen van de gevonden zoektermen.
google.nl/alerts

Social Mention

Social Mention is een andere goede manier om je online impact te meten. Je kan hier zoeken op blogs, bookmarkwebsites, commentaren op websites en nog veel meer. Social Mention geeft daarbij ook aan wat het sentimenent van het gevonden bericht is en wat in hoeverre dit bericht populair is.
socialmention.com

Who Rules

Who Rules (Nederlands initiatief) kan net als Social Mention het sentiment meten van de ingegeven zoekwoorden.
whorules.nl

Er zijn nog tientallen andere manieren om je online reputatie te monitoren, maar neem om te starten zeker eens een kijkje naar de bovenstaande tools. Succes!

Heb je zelf nog goede tips? Laat het ons dan weten!

remco
Remco van Buren
24 aug 2010
Dit artikel is
4285x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken