Corporate website Box B.V.
De oude website van Box B.V. was toe aan een verbeteringsslag. Het was voor de bezoeker vaak niet gemakkelijk om de juiste informatie te vinden. Daarnaast was de techniek verouderd (uit een SEO scan bleek een techniek score van 4.7), wat een negatief effect had op vindbaar via Google en andere zoekmachines. De nieuwe website van Box B.V. moest weer helemaal aansluiten bij het karakter van het bedrijf; een vooruitstrevend en toegankelijk bedrijf met heldere en transparante communicatie.
Maar niet minder belangrijk, met het ontwikkelen van een website op basis van nieuwe technieken moest de eerste stap gezet worden in Search Engine Optimization (SEO) van de site waarna content optimalisatie en het verhogen van de populariteit van de site (linkbuilding) de logische vervolgstappen zijn.
Focus op primaire doelgroepen
In de opdracht is een focus op de drie primaire doelgroepen een belangrijke randvoorwaarde geweest. Dit zie je natuurlijk terug in de hoofdnavigatie, maar ook in het interaction design van de website. De website biedt voor iedere doelgroep letterlijk op de homepage een eigen 'ingang', zowel "boven de vouw" in een opvallende roulerende banner als onderaan de pagina als informatie widgets. De doelgroepen zijn verdeeld in drie markten: Overheid, Bedrijven en Particulieren. Iedere groep heeft andere informatiebehoeften en hier speelt de website op in. Wanneer de bezoeker eenmaal een markt heeft gekozen, is hij binnen één muisklik bij zowel relevante inzamelmiddelen én gerelateerde diensten voor die markt.
Maar ook als een bezoeker zichzelf niet direct in een bepaalde doelgroep plaats, wordt hij eenvoudig aan de hand genomen op zoek naar relevante informatie. Zo schuift de hoofdnavigatie open bij een mouse over en is direct de complete subnavigatie zichtbaar, zijn er op de website diverse portals naar onderliggende subnavigatie items en is de site "plat"gehouden: de maximale diepte is 3 lagen. Oftewel alle informatie is binnen maximaal twee keer klikken te bereiken.
Contact opnemen als belangrijke conversie
Op iedere positie binnen de website kan de bezoeker snel contact opnemen met Box BV. Rechtsboven is altijd het telefoonnummer in beeld, maar ook is er een duidelijke navigeeroptie naar Contact via het hoofdmenu en nogmaals een navigeeroptie in de footer van de website. Daarnaast wordt een deel van de contacten opgevangen doordat de bezoeker op de nieuwe site de mogelijkheid heeft een "container aan te melden". Op deze wijze wordt een bezoeker snel en efficiënt online service verleend met een eenvoudige afspraakplanner om een container te laten ledigen.
Nieuwe site, nieuwe teksten en visuals!
Deze nieuwe frisse look van de website vroeg naast nieuwe content ook om nieuw beeldmateriaal. Hiervoor heeft Kittyhawk op diverse locaties in Nederland fotoshoots laten houden. Het beeldmateriaal onderstreept het vooruitstrevende karakter van Box BV.
De eerste resultaten
Een aantal resultaten die blijken uit een SEO scan en Google Analytics:
- De website is qua techniek gestegen van een 4.7 naar een 8.3.
- 67% van de website bezoekers komt op de site via Google
- 45% van de unieke website bezoekers navigeert naar de contactpagina
- 46% doet dat rechtstreeks via de homepage, 53% via een informatiepagina
- 12% van de unieke bezoekers maakt gebruik van de afspraakplanner om een container te laten ledigen
Klik hier om de website van BOX B.V. te bezoeken.
Wil je eens van gedachten wisselen over wat Kittyhawk voor jouw website kan betekenen, neem dan gerust contact met ons op!
Reacties (0)