Briljante Tipp-Ex viral via YouTube: NSFW. A hunter shoots a bear!

Tipp-Ex (ja, dat low interest brand wat producten maakt om schrijf- en typefouten te corrigeren) heeft met een hele interactieve film op Youtube laten zien dat hoe een merk zich kan onderscheiden.

Tipp-Ex viral: NSFW. A hunter shoots a bear

 

De film is eind augustus al op Youtube geplaatst en is inmiddels "oud" nieuws, maar met inmiddels alleen al via Youtube mer dan 10 miljoen views en bijna 9.000 likes, bijna 30 miljoen kanaalviews van Tipp-Ex, een dikke 29.000 abonnees en bijna 19.000 kanaalreacties is dit nog steeds een erg actuele en vooral succesvolle case.

Tipp-Ex zeker niet de eerste die gebruik maakt van de interactieve functionaliteit van Youtube

De interactieve functionaliteit wordt al sinds juni 2008 door Youtube geboden, en er bestaan inmiddels een aantal aardige voorbeelden van, maar Tipp-Ex stelt wel een voorbeeld wat betreft een prima uitvoering. 

De campagne begint met een video getiteld met een algemene titel of deze door een willekeurige gebruiker geplaatst is; “NSFW. A hunter shoots a bear!”. Aan het einde van de video krijgt de kijker de mogelijkheid om te beslissen wat de jager moet doen: "Shoot the bear!" of "Don't shoot the bear!

Na het klikken opent een tweede video. In dit nieuwe filmpje "legt de jager eerst aan om te schieten maar blijkt dan toch mededogen te hebben met de beer. In plaats van te schieten, grijpt de jager naast de video in de banner van Tipp-ex om vervolgens de titel van het YouTube filmpje te corrigeren. En daarmee het lot van de beer.

Waar eerst "Shoot" stond kan de kijker nu een alternatief einde voor het filmpje invullen. Het leuke en vermakelijke is, dat achter veel woorden weer een nieuw verhaal zit. Viewers starten daarom ook om hun woordt te delen, waarmee ze hun eigen netwerk ook weer attenderen op de video. In de kanaalreacties vind je veel tips voor woorden die een verrassend filmpje laten zien.

remco
Remco van Buren
05 okt 2010
Dit artikel is
3695x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 2
  • Share on Google+
  • 1
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T