Daling internetbesteding voorbode voor vertraging internet evolutie?!

Hoewel het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van Nielsen laat zien dat de online mediabestedingen voor het eerst zijn gedaald, zien Nederlandse marketeers de rol van internet marketing steeds belangrijker worden.

Mediabestedingen online voor het eerst gedaald

Emerce gaf vandaag een korte samenvatting van het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van Nielsen. En wat blijkt? De internetbestedingen zijn voor het eerst gedaald na jarenlange groei. In het eerste halfjaar daalde de netto mediabestedingen online met 2,5 procent. (Bron: Emerce)Daling internetbestedingen

Maar betekent dit dat de (r-)evolutie die internet doormaakt aan het vertragen is?

Geenzins! Er is weliswaar sprake van een daling van de online netto mediabestedingen, maar deze blijft sterk achter op de daling van de netto mediabestedingen van andere media. Sterker, onderzoek door Synovate onder 414 marketeers in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing laat zien dat binnen de marketing activiteiten online nog belangrijker gaat worden. Men verwacht dat binnen vijf jaar de helft van het budget naar online activiteiten gaat.

Het onderzoek gaat nog verder en laat zien dat 84 procent van de ondervraagde marketeers zich naast traditionele communicatie bezig houdt met online. Het internet vervangt in deze organisaties de traditionele media niet, maar vult deze aan. In 60% van de deelnemende bedrijven is men zelfs van mening dat online een effect heeft bereikt die anders niet mogelijk was.

En wat is de belangrijkste online trend volgens dit zelfde onderzoek? 

Drie kwart van de marketeers wil via online hun doelgroep meer bij hun product of dienst te betrekken. Het managen van "de word-of-mouth" wordt in de nabije toekomst een steeds belangrijkere taak voor de marketeers. En hoewel het gebruik van user generated content en crowdsourcing nu nog zeer beperkt is, verwacht men van deze trends een forse groei. De Twitter-hype wordt door marketeers duidelijk nog niet omarmt. (Bron: Marketing Online)

remco
Remco van Buren
06 okt 2009
Dit artikel is
4120x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken