De ZomerSmoothie Facebook actie van La Place

De ZomerSmoothie Facebook actie van La Place draaide maar om één ding: facebook fans van La Place meer betrekken bij het merk. Engagement dus. En dan laagdrempelig, vriendelijk, sympathiek en passend bij de restaurantketen die bekend staat om zijn groene, gezonde en verse producten.

De fans werden uitgenodigd om het recept van hun favoriete Smoothie te delen. Degene met het recept met de meeste likes, maakte kans op een jaar lang gratis Smoothies drinken bij La Place. Maar nog leuker, de Smoothie van de uiteindelijke winnaar werd de hele zomer bij La Place verkocht.

Homepage La Place ZomerSmoothie actie

 

Op zoek naar engagement met een Facebook app

Voor de actie is een speciale Facebook App ontwikkelt waar de fans hun recept voor de ZoomerSmoothie konden inzenden en hun inzending promoten onder hun vrienden via Facebook en Twitter. Bezoekers van de fanpage konden uiteraard ook via een like op hun favoriete Smoothie stemmen.

La Place ZomerSmoohie product pagina

 

De 10 inzendingen met het hoogst aantal likes werden vervolgens door de productontwikkelaars van La Place beoordeeld. Zij stelde een top 3 samen en de La Place fans konden vervolgens op hun favoriet stemmen. De Smoothie met de meeste stemmen (likes) was de winnaar. En dus de hele zomer verkrijgbaar bij de La Place vestigingen.

La Place ZomerSmoothie final votes

 

Het resultaat van deze Facebook engagement actie 

In een periode van vijf weken werden de volgende resultaten geboekt:

  • 190 nieuwe product ideeën van de fans
  • 2.500 nieuwe fans (groei van 22% ten opzichte van start van de actie), 
  • 11.000 interacties van mensen op de La Place actie (bijvoorbeeld een inzending, reactie, like)
  • 252.000 totaal viraal bereik: 110.000 unieke personen zijn viraal bereikt met een gemiddelde frequentie van 2,3
  • 4.493.000 totaal bereik: 910.000 unieke personen zijn bereikt met een gemiddelde frequentie van 4,9

Niet alleen een sympathieke actie dus, maar juist ook effectief!

La Place ZomerSmoothie Facebook heading winnaar

 

Wil je meer weten over deze actie of wil je eens van gedachten wisselen over een eigen Facebook campagne, neem dan gerust contact met ons op. 

 
remco
Remco van Buren
23 okt 2012
Dit artikel is
3363x bekeken

Deel dit artikel via:

  • Share on Google+

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.

Neem contact op

Vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag.

Volg ons op Facebook