Email marketing - 6 tips voor een goede Call to Action

Een Call to Action is een oproep om de klant te activeren. In deze blogpost geven we 6 tips die ervoor zorgen dat jouw CTA opvalt.

Email marketing - 6 tips voor een goede Call to Action

 

1. Vormgeving van tekst

Als je gebruik maakt van tekstlinks, zorg er dan voor dat de Call to Action (CTA) opvalt door deze hyperlink te voorzien van een aangepast font. Geef de CTA een aparte kleur, maak de tekst groter of dik gedrukt

2. Grafische vormgeving

Je kan de CTA ook op laten vallen door grafische elementen in je email eruit te laten springen. Heb je een witte achtergrond, dan zal een button met een felle kleur direct opvallen.

3. Herhaling

Laat de CTA meerdere keren terugkomen. Niet iedereen leest een email op dezelfde manier. Geef daarom niet alleen onderaan de email de optie tot conversie, maar plaats deze ook in je content of bijvoorbeeld bovenaan.

4. Opbouw

Door een heldere opbouw van de email, zal een lezer de boodschap begrijpen en de CTA ook op een plaats aantreffen waar hij deze verwacht. Tip: maak gebruik van het AIDA model om effectievere emails te schrijven

5. Omschrijving

Geef duidelijk aan wat de gebruiker kan verwachten als ze klikken op je CTA. Gebruik geen "Klik hier", maar bijvoorbeeld "Bespaar direct", "Koop nu" of "Vraag direct aan".

6. Combineer

Steeds meer emailprogramma's blokkeren afbeeldingen als ze van een onbekende afzender komen. Als je gebruik maakt van afbeeldingen als CTA, zorg ervoor dat je ook een goede tekstlink maakt.

Heb je nog andere tips voor goede Call to Actions in een email?
Reageer en deel jouw ervaringen!

remco
Remco van Buren
10 jan 2011
Dit artikel is
6500x bekeken

Deel dit artikel via:

  • Share on Google+
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken