Email marketing - Word geen spammer!

Vanwege de grote hoeveelheid SPAM, maakt bijna iedereen gebruik van een SPAM-filter. Voorkom dat jouw mail wordt gezien als spam.

Hoe werken spamfilters?

Spamfilters maken gebruik van een score systeem. Door een aantal parameters te controleren wordt er een beslissing gemaakt of een bericht spam is of niet. Bij het uitsturen van een email is dit een van de belangrijke punten waar je rekening mee moet houden.

Naar welke punten kijkt een spamfilter?

Stel dat je een bericht verstuurd met de titel:
!!! G R A T I S TIPS !!! Gegarandeerd betere emails versturen

Een spamfilter zal dit als volgt kunnen beoordelen:

  • Uitroeptekens in het onderwerp (-1,1)
  • Witruimte tussen tekens (-0,7)
  • "GRATIS" met hoofdletters (-1,8)
  • Het woord "Gegarandeerd" in het onderwerp (-2)

Totale score is -5,6. Een spamfilter blokkeert een bericht bij -4
Een bericht met een dergelijk onderwerp zal dus niet belanden in de inbox van je lezer.

Er zijn nog meer punten waar een spamfilter een email op kan beoordelen, zoals de reputatie van de afzender of de afwezigheid van een plain tekst versie. Maar door rekening te houden met het bovenstaande kan je al veel problemen voorkomen.

Vertrouwen en kwaliteit

Het is duidelijk dat je met schreeuwende koppen en onderwerpen je doel niet zal bereiken. Als je van iemand toestemming krijgt om een email te sturen, zorg dan dat je opvalt door gebruik te maken van prikkelende teksten en goede inhoud. Harder schreeuwen om de aandacht te trekken werkt in ieder geval niet.

Heb je nog andere tips die ervoor zorgen dat je mail niet wordt geblokkeerd door spamfilters?
Reageer en deel jouw ervaringen!

remco
Remco van Buren
01 nov 2010
Dit artikel is
6355x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken