Facebook humor met Heineken en Douwe Egberts

Interactie krijgen op sociale netwerken draait om relevantie. Of het nu gaat om het delen van een visie, informatie, een prachtige video of een beetje humor. Heineken begrijpt dat dat laatste goed werkt en gebruikt haar Facebook Fanpage om met leuke plaatjes met een knipoog in te haken op de actualiteit. En wat blijkt, bij Douwe Egberts haken ze daar weer lekker op in!

Tja, aan sommige dingen die je online tegenkomt hoef je eigenlijk niets meer toe te voegen. Die spreken voor zich, zeker als een primaire emotionele reactie oproept, zoals met humor. En deze week kwam er een leuk staaltje Facebook humor voorbij. Het startte allemaal met Heineken die via haar Facebook pagina de oproep deed "Bakkie doen?". En als dan een koffiemerk als Douwe Egberts daar adrem op reageert, dan ontstaat er al snel een grappige conversatie waar ook andere merken zoals Lays, T-Mobile en Fiat weer een leuke aanhaker op hadden.

Facebook humor met Heineken en Douwe Egberts

remco
Remco van Buren
26 jan 2012
Dit artikel is
43625x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 709
  • 0
  • 218
  • Share on Google+ 0
  • 29
Nieuwsbrief

Reacties (21)

Da's nou eens een gezellige manier van merkenreclame....
Carel Bullens  08 feb 2012 - 19:56
een nieuwe manier/tactiek van marketing, de branding komt er a.h.w. vanzelf achteraan. humor is wederom een sterk wapen als het gaat om de gunst en positive awareness.
Hans Warmenhoven  09 feb 2012 - 10:54
Schitterende humor! Dit levert (ook bij mij) veel sympathie op. Ik kende deze reeks nog niet. Dank voor het delen.
Eric Haasjes  09 feb 2012 - 16:32
volgende keer wel een fatzoenlijk plaatje met iets beter leesbare txt,
nog net niet zo erg als die roze die volgens mij over stoken gaat of zo...
jelmer  10 feb 2012 - 09:17
Helemaal fantastische!!!
Miranda Wolffenbuttel  10 feb 2012 - 09:26
Dank voor de reacties allen. En de credits gaan natuurlijk naar de merken! Echt leuk om te zien dat sommige merken de laatste tijd langzaam maar zeker een andere manier van online communiceren beginnen te ontdekken.

@Jelmer: je hebt helemaal gelijk, de visuals zijn in sommige gevallen belabberd. Maar hopelijk heb je er evenwel plezier aan gehad.
Remco van Buren  10 feb 2012 - 09:57
Eigenlijk is dit een versie van kantoorhumor niet tussen medewerkers van hetzelfde bedrijf maar tussen de marketing medewerkers van verschillende bedrijven. Lijkt een beetje op de "Post It War" van enige tijd geleden. Ik kan me zo voorstellen dat de directie van dit soort bedrijven stiekem hoopt dat alle medewerkers zich af en toe wel eens zo zouden "misdragen" in de baas zijn tijd. ;-)
Eelker van Hagen  10 feb 2012 - 12:30
Geniaal deze actie! Dit brengt de humor in marketingland even weer tot zijn recht. Leuk hoe andere bedrijven hier weer op inhaken.. Echt funny dit.. Hou wel van dit soort humor en wij kunnen er allemaal van meegenieten:-)
Corrie Oppeneer  16 feb 2012 - 16:56
Dat is precies wat nodig is om cross mediale interactie te creeren en daardoor liefde voor merken als onderdeel van het geheel. Socialized brands, hoe veel mooier wil je het hebben?

Dank voor de voorzet!
Frans Hendrikx  16 feb 2012 - 18:28
Goed gezien! Tnx
Grapplica  16 feb 2012 - 19:58
  1. 1
  2. 2
  3. 3
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T