Facebook humor met Heineken en Douwe Egberts

Interactie krijgen op sociale netwerken draait om relevantie. Of het nu gaat om het delen van een visie, informatie, een prachtige video of een beetje humor. Heineken begrijpt dat dat laatste goed werkt en gebruikt haar Facebook Fanpage om met leuke plaatjes met een knipoog in te haken op de actualiteit. En wat blijkt, bij Douwe Egberts haken ze daar weer lekker op in!

Tja, aan sommige dingen die je online tegenkomt hoef je eigenlijk niets meer toe te voegen. Die spreken voor zich, zeker als een primaire emotionele reactie oproept, zoals met humor. En deze week kwam er een leuk staaltje Facebook humor voorbij. Het startte allemaal met Heineken die via haar Facebook pagina de oproep deed "Bakkie doen?". En als dan een koffiemerk als Douwe Egberts daar adrem op reageert, dan ontstaat er al snel een grappige conversatie waar ook andere merken zoals Lays, T-Mobile en Fiat weer een leuke aanhaker op hadden.

Facebook humor met Heineken en Douwe Egberts

remco
Remco van Buren
26 jan 2012
Dit artikel is
43624x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 709
  • 0
  • 218
  • Share on Google+ 0
  • 29
Nieuwsbrief

Reacties (21)

Top! Wat een goodwill en brainshare creert zoiets voor die brands.
Grappig - bij het eerste plaatje was mijn eerste gedachte dat Heineken de draak stakn met de gratis koffie op perrons van NS tijdens de treinverstoringen. NIET grappig dus...tot ik doorlas en dan wordt ie heel leuk. Socialized brands inderdaad!
Fred  18 feb 2012 - 10:18
  1. 1
  2. 2
  3. 3
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T