Google maakt “Click-to-Call” ads meetbaar
De werking van "Call Metrics"
Het principe van het programma is simpel: het wijst aan elke click-to-call mobile advertentie een uniek telefoonnummer toe. Dit unieke nummer wordt automatisch ingevoegd in pay-per-click advertenties die worden weergegeven op mobiele apparaten en op zoek naar advertenties op normale desktop computers. Wanneer een gebruiker het nummer belt of erop klikt via zijn mobiele apparaat, dan wordt het gesprek doorgeschakeld naar de adverteerder. De statistieken bevatten vervolgens de zoektermen die voorafgingen aan de oproep, evenals meer gedetailleerde informatie zoals de duur van het gesprek en het netnummer van de beller.
De mogelijkheden van "Call Metrics" voor marketeers
Google zegt dat het product marketeers zal helpenoffline acties, zoals aankopen op de winkelvloer, effectiever te koppelen aan online search ad campagnes.
Surojit Chatterjee, senior product manager voor Google AdWords, zei gisteren in een blogbericht op Inside Adwords over "Call Metrics" dat het product marketeers zal helpen hun strategieën te verfijnen om ervoor te zorgen dat ze het beste resultaat uit hun advertenties krijgen. "Je kunt bijvoorbeeld verschillende advertentieteksten testen om te zien welke in de meeste telefoongesprekken resulteren en de marketingbudgetten inzetten op de campagnes met de hoogste ROI," schreef hij.
Call Metrics is momenteel alleen beschikbaar voor een beperkt aantal Amerikaanse adverteerders, maar Chatterjee zei dat het de komende maanden zal worden uitgerold. Op dit moment is Call Metrics nog gratis (de adverteerders die betrokken zijn bij de tests krijgen alleen de klikken in rekening gebracht), maar Google zegt dat het plannen heeft om in de toekomst een vergoeding voor het product te vragen.
Reacties (0)