Hét event van dit voorjaar: Web 3.0: Liquid Internet

Op woensdag 13 april 2011 verzorgt IQNOMY een event met als titel “Web 3.0: Liquid Internet” als vervolg op de inspirerende rondetafeldiscussie bij PICNIC 2010 over de toekomst van internet. En Kittyhawk is er bij!

Wat vooraf ging aan het event “Web 3.0: Liquid Internet”

Tijdens PICNIC 2010 was de Rondetafelsessie ‘The Next Wave: Liquid Internet’, georganiseerd door IQNOMY. De deelnemers aan de ronde tafelsessie (Marco DerksenErwin BlomGeert-Jan SmitsRené JansenYme BosmaYuri van GeestErwin SigtermanIskander SmitRuben Timmerman en Rob Boeyink.) hebben met elkaar gediscussieerd over de toekomst van het internet.

PICNIC 2010

De stellingen over de toekomst van het internet Een toekomst die zich volgens de discussie voornamelijk zal kenmerken door dynamische online omgevingen vol persoonlijke relevantie en realtime controle. Een toekomst die Liquid Internet wordt genoemd en waarin online omgevingen (websites, mobiele sites en applicaties) zich op een intelligente wijze zullen aanpassen aan iedere individuele bezoeker om zo maximale relevantie te kunnen bieden. De discussie werd opgehangen aan een vijftal stellingen waarvan je op Marketingfacts de (video)verslagen kunt bekijken:

1. De gebruiker heeft de regie!
2. The Internet of Things
3. Het www is dood, lang leve het internet van de applicaties
4. Partijen met de meeste data zullen overwinnen
5. Privacy online is geen issue

En nu is het tijd voor een vervolg met

Het event “Web 3.0: Liquid Internet”

Op woensdag 13 april 2011 verzorgt IQNOMY een vervolgevent met als titel ”Web 3.0: Liquid Internet”. De dag zal worden gehouden in Seats2Meet Utrecht, in de inspirerende Mindz-zaal. De kennisdag is specifiek gericht op early adopters, online marketeers, bloggers en andere geïnteresseerden in de ontwikkelingen richting het gepersonaliseerde web 3.0.

Het event krijgt een sterk interactief karakter, zowel op het event zelf met de bezoekers als realtime met geïnteresseerden via social media (uiteraard met livestreams. En voor de Twitteraars onder jullie, de Hashtag is #W3L ). Voor dit event zijn maar 150 plaatsen beschikbaar en deelname is deels op uitnodiging en deels door aanmelden, waarbij een duidelijke motivatie is vereist. De stellingen van PICNIC 2010 zijn gedurende de dag door het programma verweven. Meer informatie en de mogelijkheid om je aan te melden met een bijzondere motivatie vind je op de site van IQNOMY.

Kittyhawk participeert in het discussiepanel: The web is dead. Long live the internet!

Op het einde van het event net voor de netwerkborrel zal in een panel discussieren over het thema "The web is dead. Long live the internet". De focus bij dit thema ligt op de veranderende internetomgeving en de impact daarvan op de online bedrijfsvoering. Ik heb de eer de discussie te leiden waaraan verder de volgende experts deelnemen:

Iskander Smit, Strategy Director van info.nl
Sander Duivestein, Sr Analist bij Sogeti en trendwatcher
Peter van Eijk, Digital Infrastructuralist & Cloud Performance Specialist en columnist bij Computable
Rob Boeyink, CEO Asknow! Solutions en IQNOMY Liquid Internet

Centraal in deze paneldiscussie staat de vraag, of de traditionele websites net als wat wel eens beweerd wordt van vele bakstenen winkels, overbodig worden. Op basis van mini presentaties met enkele fact & figures zal ik proberen de panelleden uit te dagen een  realistisch beeld van de online toekomst te schetsen. Denk bijvoorbeeld aan een issue als "Blijven traditionele websites bestaansrecht houden of gaan we toe naar een online situatie waarbij de internetconsument relevante content naar zich toetrekt op basis van gepersonaliseerde ‘content containers’?"

Denk mee over het thema "The web is dead. Long live the internet!"

De bezoekers van het event kunnen natuurlijk tijdens de discussie participeren. En voor de geïnteresseerden die niet aanwezig kunnen zijn zal via bijvoorbeeld Twitter (hashtag #W3L) het mogelijk zijn om vragen te stellen of opmerkingen te maken rondom het thema "The web is dead. Long live the internet!". Maar ik wil je vragen nu al te participeren in deze discussie! Welke vraag wil jij het discussiepanel voorleggen? Welke interessante ontwikkelingen denk jij dat relevant zijn? Welke trends verwacht jij de komende jaren en welke facts & figures liggen daaraan ten grondslag? Laat weten wat jij denkt bij het thema "The web is dead. Long live the internet!". Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën!

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam