Het kerstverhaal in het internet tijdperk

Wat als ten tijde van de geboorte van Jezus internet al bestond en iedereen al gebruik maakte van GMail, Twitter, Foursquare en al die andere middelen? Dan zou het verhaal ongeveer zo zijn gelopen...

Een video met een knipoog het digitaal ontwikkelbureau Excentric uit Portugal. En dat laat maar weer zien, een video met de juiste dosis humor en goed getimed, kan nog steeds voor een groot viraal effect zorgen. In een week tijd maar liefst 2.130.255 keer de Engelse Versie bekeken, 1.833.746 keer de Portugese en 485 abonnees! Niet slecht...

Update: inmiddels is het 19 december 2011 en zijn we dus een jaar verder sinds de publicatie van dit filmpje en staat de teller voor de Engelstalige versie op 10.641.249 views en de Portugese versie op 3.151.570 views. En dan tellen we alleen de views van de originele posts van Excentric, niet de views op al die andere YouTube accounts die het ook gepost hebben. In totaal zal de video ergens tussen de 15 en 20 miljoen keer bekeken zijn. Ter vergelijk, de schattingen dat de echte bijbel jaarlijks verspreid wordt, variëren tussen de 50 en 100 miljoen exemplaren.

remco
Remco van Buren
20 dec 2010
Dit artikel is
4346x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 26
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T