Infographic: The Local Web, Kansen Met Locale Websites

Het "Local Web" is het sterk groeiend aantal online middelen waarmee organisaties lokaal gerichte marketing kunnen bedrijven. Deze infographic laat zien waarom er veel kansen zijn voor marketeers als zij online ook lokaal gericht inzetten.

The Local Web

 

Vroeger: focus op marktvergroting door internet

Sinds halverwege de jaren ’90 toen internet een beetje relevant begon te worden voor business doeleinden, waren er veel bedrijven die websites ontwikkelden vooral om markten te bereiken die in het offline tijdperk nog onbereikbaar leken. Het is per slot van rekening niet voor niets het World Wide Web. Een compleet nieuwe tool in de marketing toolkit. Overigens was dat niet de belangrijkste reden voor alle organisaties, de meesten bouwden namelijk een website omdat dat nu eenmaal moest. Sterker, er zijn nog steeds meer dan genoeg bedrijven die voor hun online presentatie vertrouwen op een site uit het begin van deze eeuw.

Nu: Locale focus door social en mobile

De laatste jaren zien we dat met het populairder worden van social media er online compleet nieuwe marketing kansen ontstaan voor organisaties. Ook weer niet voor alle bedrijven, sterker, het grootste deel heeft nog geen flauw idee wat ze met dat nieuwe (oude) fenomeen aan moeten. En tegelijkertijd zien we dat internetgebruik via mobiel een explosieve groei doormaakt.

Marketeers gebruiken steeds vaker social en mobile. Toch?!

Afgaande op wat ik bij veel bedrijven hoor is heel dat gedoe rondom social media en de ontwikkelingen rond mobiel internet voor het gros van de bedrijven nog steeds een groot vraagteken. Ik weet wel dat al die onderzoeken zeggen dat inmiddels meer dan 50% van de organisaties zegt social media in te zetten en dat meer dan 80% van de marketeers zegt een substantieel deel van het budget aan social en mobile te gaan besteden. Maar geloof me, het enige wat uit dat soort onderzoeken blijkt is dat de meeste bedrijven nog steeds denken dat je met het inrichten van een Twitter profiel al aan “social media doet” en dat meer dan de helft van de marketeers óf sociaal wenselijk antwoordt bij enquêtes of marketingplannen maakt en er zich vervolgens niet aan houdt.

Hoe dan ook, door social media delen mensen steeds vaker en meer ervaringen met elkaar. En door mobiel doen ze dat ‘on the go’. Conversaties, realtime, op locatie met mensen die relevant zijn. Voor veel bedrijven zal dat vooral betekenen dat ze het grote vraagteken alleen maar groter zien worden en vooral gevaren zien, maar voor marketeers geeft dat prachtige mogelijkheden voor lokale online marketing activiteiten

De kansen van het local web

Balihoo ontwikkelde op basis van diverse onderzoeken en gegevens onderstaande infographic die een paar interessante cijfers laat zien. Om er een paar te noemen: 

  • 73% van online search is gericht op locale content
  • en 82% van alle local internet searches wordt offline opgevolgd via in-store bezoek, een telefoontje of een aankoop
  • 7 op de 10 consumenten zegt dat ze waarschijnlijk zaken doen met een locale organisatie als deze informatie beschikbaar heeft op sociale media sites
  • Gartner voorspelt dat mobile phones in 2013 meer gebruikt wordt voor internetgebruik dan PC’s.

Dit en meer in de onderstaande infographic The Local Web (klik op de Infographic voor een vergroting).

Infographic The Local Web

 

Richt jij je online marketing strategie en inspanningen al locaal in? En heb je een vraag of wil je eens van gedachten wisselen over hoe content marketing jouw organisatie of merk online succesvoller kan maken, laat dan een reactie achter of  neem gerust contact met ons op. 

remco
Remco van Buren
12 jun 2012
Dit artikel is
4373x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 10
  • Share on Google+
  • 29
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T