Interpolis Mobiele QR Speurtocht

Kittyhawk heeft in opdracht van HIT-PR voor Interpolis voor de Woonbeurs een mobiele speurtocht bedacht, ontworpen en ontwikkeld waarbij de bezoekers met een QR code op verschillende locaties konden inchecken. Bezoekers die op alle locaties waren ingecheckt, werden beloond met een prijs!
  • Interpolis Woonbeurs Webapp
  • Interpolis Woonbeurs Webapp: kennis door spel
  • Interpolis Woonbeurs Webapp: directe interactie

De combinatie van QR-codes en een mobile site: activatie

Van 24 september tot 2 oktober heeft Interpolis als exposant deelgenomen aan de Woonbeurs in Amsterdam. Het thema voor de stand van Interpolis was ‘preventie’ en ze attendeerde bezoekers op veel voorkomende schadegevallen in en rond het huis. Ter activatie van de bezoekers heeft HIT-PR een speurtocht over de beursvloer bedacht waarbij deelnemers langs een aantal twee meter hoge borden werden geleid die een alledaags risico presenteerden. Op elk van deze punten, acht in totaal, stond een bord waarop een risico rond het huis was beschreven. Het idee was dat deelnemers die de speurtocht volbrachten bij de stand van Interpolis een attentie konden ophalen; in dit geval een blusdeken. Een opgevouwen plattegrond in de vorm van een credit card (aansluitend op de "Flipperen" campagne) met locatie aanwijzingen was het hulpmiddel voor deelnemers aan de speurtocht.

QR-codes op een event?! Nou, zo dus

Kittyhawk heeft aan deze speurtocht een extra dimensie toegevoegd door een mobiele webapp te ontwikkelen waarmee bezoekers niet alleen tijdens de speurtocht werden geholpen in het volbrengen ervan, maar ook aanvullende informatie over Interpolis en de preventiemaatregelen te zien kregen. Bij de eerste keer dat bezoekers een QR-code scande werd naam en e-mailadres gevraagd aan de deelnemer. Zo werd de speurtocht ook een manier om gegevens te verzamelen van mensen die geinteresseerd zijn in preventie te verzamelen. Wanneer de bezoekers de speurtocht hadden volbracht - de achtste QR-code gescanned - ontvingen ze via e-mail een code waarmee ze op de Interpolis beursstand een blusschort konden ophalen en kans maakten op een gratis preventiecheck ter waarde van 150,- euro.

Screenshots van de mobiele webapp

Voorwerp 5 van 8: Kom binnen  

 

Voorwerp 1 van 8: Opstapje voor inbrekers

Overzicht Interpolis app  

 

Gefeliciteerd! U heeft alle voorwerpen afgevinkt

 

Wil je meer weten over dit project of wil je eens van gedachten wisselen over activatiecampagnes en mobiele webapps voor jouw bedrijf, neem dan gerust contact met ons op.  

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam