Ja, ja, ja, jaaaa, ik wil... converteren

Verlaag de drempel om bezoekers op je website te laten converteren. Laat ze de JA-flow doorlopen.

ja, ik wil converteren

Twijfels?

Elke bezoeker op je website heeft altijd een aantal momenten waarbij wordt overwogen of het proces (bestelling of een andere conversie) wordt afgemaakt of afgebroken.
Wil je ook weten hoe je meer bezoekers ja kan laten zeggen?

Consistentie

Wees consistent op je website. Zorg ervoor dat een bezoeker niet ineens op een onverwachte pagina terecht komt zodat hij niet weet wat hij moet doen of dat je direct vraagt om een betaling te doen. De kans is groot dat je bezoeker afhaakt.
Ben je benieuwd hoe je meer consistentie krijgt op je website?

Herhaling

Bouw een aantal momenten in waar je de bezoeker een keuze voorlegt voordat hij bij de uiteindelijke conversie terecht komt. Zorg ervoor dat de bezoeker niet hoeft af te wegen of er nadelen zijn bij het maken van zijn keuze. Dus vraag bijvoorbeeld niet direct om alle persoonlijke gegevens, dit komt na de conversie.
Ben je klaar voor de JA-flow?

De JA-flow

Nadat de bezoeker een paar keer JA heeft gezegd, is de drempel om JA te zeggen op de daadwerkelijke conversie ook lager. Het antwoord komt overeen met de vorige antwoorden en de vraag werd ook verwacht.

En nu de hamvraag: ga je ook gebruik maken van deze manier om extra conversie te bewerkstellingen?

Heb je nog andere tips die ervoor zorgen dat je bezoeker JA! zegt?
Reageer en deel jouw ervaringen!

remco
Remco van Buren
13 jan 2011
Dit artikel is
4946x bekeken

Deel dit artikel via:

  • Share on Google+
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken