Jerry Seinfeld brandt de reclamewereld af na winnen CLIO Award

Komiek Jerry Seinfeld, bekend van de gelijknamige komische serie uit de jaren '90 mocht een CLIO Award in ontvangst nemen. Blijkbaar voor Seinfeld het moment om eens te vertellen wat hij werkelijk vindt van reclamemakers...

Seinfeld speecht na winnen CLIO Award

 

55ste CLIO Awards

Op 1 oktober werden in New York voor de 55ste keer de CLIO Awards uitgereikt. De CLIO Awards is "the world’s most recognized international awards competition for advertising, design, digital and communications". En die awards uitreiken doen ze niet zo maar, zo valt op de site te lezen. Ze hebben een prachtige missie:

"Our mission is to honor the groundbreaking work and talent that push the boundaries of creativity. Everything we do is fueled by our passion for celebrating the power of creativity, provoking action and nurturing your vision. As the standard bearer for visionary communications, we award those creators whose work exemplifies inventive thinking. Celebrating Inspiration. Honoring Imagination. Fostering Creativity. This is the very essence of the CLIO Awards."

En vanuit die gedachte, celebrating inspiration, honoring imagination and fostering creativity, kende de jury een honorary award toe aan Jerry Seinfeld voor het verleggen van de grenzen van creativiteit en zijn jarenlange bijdragen. 

I love advertising, because I love lying

En zoals het hoort gaf Seinfeld een speech na het in ontvangst nemen van Award. Alleen ging de speech iets anders dan de organisatie waarschijnlijk had verwacht. Of gehoopt... Seinfeld nam het moment om openhartig te vertellen wat hij adverteren en adverteerders vindt: "I love advertising, because I love lying..." om niet veel verder in zijn speech daar onder andere het volgende aan toe te voegen: "“I think spending your life trying to dupe innocent people out of hard-won earnings to buy useless, low-quality, misrepresented items and services is an excellent use of your energy.” En en passant geeft hij ook nog even zijn mening over materialisme.  

En waar je misschien zou verwachten dat de zaal die vol zat met gerenommeerde adverteerders en reclamemakers stil zou vallen, viel een luid applaus zijn deel. Bijzonder... Anyways, check hieronder de speecht van Seinfeld.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties? Is dit:

  1. totaal onzinnig
  2. heel erg ongepast
  3. euh, waar heeft ie het over?
  4. hmmm, ergens heeft hij wel gelijk
  5. go get them, Seinfeld!

  

remco
Remco van Buren
10 okt 2014
Dit artikel is
2261x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 7
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T