Kittyhawk inspiratiesessie: Community marketing en social media: "What's next?"

Community marketing is een trending topic binnen bedrijven. Uit een rapport van onderzoeksbureau Blauw Research blijkt dat 56% van de internetters in alle leeftijdscategorieën lid is van een online community. In deze inspiratiesessie staan we stil bij de mogelijkheden van social media en community marketing om van bestaande klanten merkambassadeurs te maken en zo "new business" te genereren.

Community en social media marketing: so what?!

Consumenten worden ook steeds mondiger. Klanten praten immers al over hun ervaringen met uw producten en diensten. Dat gebeurt niet alleen tijdens een zakendiner of verjaardag, maar ook op social media. Deze uitingen zijn heel waardevol, want zo’n 90% van de consumenten vertrouwt op de mening van peers en slechts 14% van de consumenten vertrouwt commerciële uitingen. Een aanbeveling door een Facebook vriend of Twitter volger heeft dan ook veel meer invloed dan een reclame uiting.

De kracht van WOM

Om dit binnen bedrijven goed te organiseren ligt er voor marketeers de schone uitdaging om al deze kanalen goed te beheren en te monitoren. Maar hoe doe je dat goed, op welke manier kunnen social media en community management bijdrage aan de realisatie van organisatie doelstellingen.

15.00 - 16.00 Community marketing en de kracht van WOM, door Jeroen van de Ven

Als bedrijven zich eerst richten op het voldoen aan de behoeften van de mensen die zij dienen, is er veel minder geld nodig om nieuwe klanten aan te trekken. En wanneer bedrijven zeer actief zijn met hun communities kunnen hun fans de bedrijven precies vertellen wat de mensen willen. Tijdens deze inspiratiesessie krijg je inzicht hoe je als bedrijf de kracht van mond-tot-mondreclame in kunt zetten om een duurzame relatie met je klanten op te bouwen, om zo je bestaansrecht voor de toekomst te verzekeren? En op welke manier zet je community marketing daarvoor effectief in.

16.00 - 17.00 De opkomst van social companies,  door Remco van Buren

Iedereen wil meer leads! Maar hoe kan Social Media worden ingezet om sterkere relaties met de klanten te krijgen en te behouden? Waar moet je op letten als je Social Media wilt inzetten? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je inzicht in het effectief inzetten van social media om in de toekomst te transformeren naar een social business. En als dat goed zit, dan volgen de leads vanzelf.     

17.00 - ..... Napraten met borrel en hapje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ontwikkeld ter inspiratie van ondernemers, directieleden en (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers die met social media een extra dimensie aan hun marketingmix willen toevoegen. En natuurlijk voor iedereen die door middel van community marketing extra relevantie in zijn online aanwezigheid wil toevoegen.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebook,  LinkedinYouTube en Slideshare, maar ook via seminars. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Datum:
2 mei 2013

Locatie:
Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
Veghel

De koffie staat klaar vanaf 14.30 uur.

Aanmelden?

Wil je graag 2 mei aanwezig zijn, laat dan hieronder je naam, contactgegevens (email) en een korte motivatie achter of registreer je via Eventbrite. Let op: de plekken zijn beperkt (maximaal 30 personen), bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. De bevestiging van deelname ontvang je in de week voorafgaand aan de inspiratiesessie via mail.

 


jeroen
Jeroen van de Ven
25 mrt 2013
Dit artikel is
5071x bekeken

Reacties (4)

Leuk! Ik ben erbij
Herman Couwenbergh  12 apr 2013 - 13:42
Gezellig dat je erbij bent, Herman!
Remco van Buren  12 apr 2013 - 13:59
he balen, had er graag bij geweest (of hebben jullie me allemaal al verteld wat jullie dan ook gaan vertellen;?), zit dan in Sardinië, das dan weer niet balen maar enfin, slides achteraf beschikbaar?
Saskia van der Hilst  13 apr 2013 - 15:42
Hoi Saskia,

Natuurlijk zijn de slides achteraf beschikbaar! En als altijd vertellen we ook weer nieuwe dingen ;-)

Veel plezier in Sardinië iig!
Remco van Buren  16 apr 2013 - 15:21
  1. 1
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook