Kittyhawk Inspiratiesessie: Do's & Don'ts e-mail marketing

Social media hebben de afgelopen jaren (terecht) een sterk toenemende populariteit gekend onder marketeers. En vaak ging dat ten koste van de populariteit van en aandacht voor e-mail marketing. Maar is dat wel terecht? Nee, eigenlijk niet! In deze inspiratiesessie staan we stil bij de do's & don'ts om maximaal effect te halen uit je e-mail marketing activiteiten.

Do's & don'ts e-mail marketing

 

E-mail marketing is alive and kicking!

Hoe vaak hoor je niet als je over e-mail marketing begint opmerkingen als "pfff, dat is alleen maar gespam" of "e-mail marketing dat werkt toch helemaal niet, iedereen delete toch al die nieuwsbrieven ongeopend?". Maar niets is minder waar. Zo is uit verschillende onderzoeken gebleken dat een overgroot deel van klanten van bedrijven e-mail meer waarderen dan andere communicatiemiddelen. Sterker, uit onderzoek van McKinsey blijkt dat e-mail 40 keer effectiever is in het verkrijgen van nieuwe klanten dan Facebook en Twitter. Het is bijvoorbeeld het enige medium dat mensen van alle leeftijden regelmatig checken. En de ontwikkelingen op het gebied van tablets en mobiel hebben het gebruik van e-mail alleen maar toe laten nemen.

E-mailmarketing wordt als kanaal vaak onderschat, terwijl het vaak enorm loont om het structureel in te zetten. E-mailmarketing als onderdeel van een cross channel benadering en met een focus op persoonlijke relevantie gecombineerd met een dosis creativiteit kan tot hele mooie resultaten leiden.

Wil jij meer weten over hoe je e-mail effectief in kunt zetten? Meld je hieronder direct aan via Eventbrite! Of lees verder als je meer over het programma wilt weten.

 

En om nog maar eens een paar cijfertjes te noemen:

  • 91% van de consumenten leest of stuurt dagelijks e-mail
  • 66% heeft een aankoop gedaan naar aanleiding van een ontvangen e-mail
  • 44% zoekt in e-mails naar aanbiedingen, vergeleken met 43% via de bedrijfswebsite, 6% via zoekmachines en 4% via Facebook
  • 63% deelt content het liefst via e-mail, 33% via Facebook en 29% via de telefoon
  • 61% van de smartphonebezitters leest en stuurt dagelijks e-mail
  • E-mail heeft een hogere conversie per sessie dan zoekmachines en sociale media bij elkaar: 4,16% voor e-mail, ten opzichte van 2,64% voor zoekmachines en 0,48% voor sociale media.

Daarom staat in deze inspiratiesessie e-mail marketing centraal. Meld je direct via Eventbrite aan!

15.00 - 15.30 E-mail marketing trends - door Remco van Buren

Voordat we echt induiken in de do's and don'ts van e-mail marketing zal ik aan de hand van actuele cijfers en trends voor de komende tijd samen met jullie stilstaan bij het belang en de mogelijkheden dit online middel. Gewoon zodat we met zijn allen weer even scherp voor ogen hebben waarom e-mail marketing nog steeds terecht alive and kicking is. 

Uiteraard passeren diverse cases de revue en wordt alles zoveel mogelijk doorvertaald naar eenvoudig en direct toepasbare tips & tricks.

15.30 - 17.00 Do's & Don'ts van e-mail marketing -  door Loek Balvers 

Bram Geurts  

Gastspreker op deze dag is Loek Balvers. Loek is Partner Manager bij onze parnter MailPlus , samen met Dick de Zwart, het vaste aanspreekpunt voor alle partners van MailPlus. Met zijn kennis en enthousiasme heeft hij altijd zijn toehoorders op z’n hand. 

 

Opgeleid als elektrotechnisch ingenieur aan de Universiteit Twente en met 15 jaar ervaring als channel manager in Kuala Lumpur, kan hij technisch en commercieel goed meedenken. Inspiratie verzekerd. Hij zal aan de hand van zijn kennis over en ervaringen met een hele reeks aan e-mail marketing campagnes en acties met ons stil staan bij de do's & don'ts van e-mail marketing. Uiteraard worden deze rijkelijk geïllustreerd aan de hand van verschillende cases en hun resultaten.

Wil je alvast kennismaken met Loek?  Aarzel dan niet om met hem te connecten via LinkedIn. Wil je regelmatig nieuws en andere content ontvangen over e-mail marketing, volg dan vooral ook Mailplus op Twitter en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.

17.00 - ..... Napraten met borrel en knabbeltje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje samen verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ter inspiratie van ondernemers, directieleden, (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers en (online) marketing & communicatie professionals die weten die willen meer willen weten hoe ze e-mail marketing succesvol in kunnen zetten in hun online en algemene marketing activiteiten. En natuurlijk voor iedereen die in het algemeen geïnteresseerd is in het onderwerp.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebookLinkedinYouTube en Slideshare, maar dus ook via seminars en inspirattiesessies. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Datum:
1 mei 2014

Locatie:
Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
Veghel

De koffie staat klaar vanaf 14.30 uur.

Aanmelden?

Wil je graag 1 mei aanwezig zijn, registreer je dan hieronder via Eventbrite. Let op: de plekken zijn beperkt, bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. Vergeet die dus niet te melden bij je aanmelding. De definitieve bevestiging van deelname ontvang je de dag voorafgaand aan de inspiratiesessie via mail.

remco
Remco van Buren
23 apr 2014
Dit artikel is
3223x bekeken

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook