Kittyhawk inspiratiesessie: magnetic content en klantenservice 3.0

De online wereld verandert sneller dan de wereld van bedrijven. Door de ontwikkelingen en het gebruik van social media en mobiele technologieën vindt een ware revolutie plaats. In deze inspiratiesessie staan we stil bij de mogelijkheden van social media om een optimale online klantenservice ervaring te realiseren. Daarnaast willen we zo in het begin van 2012 even stil staan bij één van de belangrijkste trends voor de online wereld voor de komende tijd, namelijk magnetic content. De sessie wordt 9 februari in Seats 2 Meet in Den Haag gehouden.

BIj Kittyhawk geloven we dat onder andere door de inzet van internet een nieuwe balans ontstaat tussen organisaties en haar doelgroepen. Met alles wat we doen proberen we organisaties te helpen die nieuwe balans te creëren en zo hun markt te veranderen. Dat doen we onder andere door onze visie, kennis en ervaringen hierover op diverse manieren te delen. Zo organiseren wij een serie van inspiratiesessies en workshops voor die mensen en organisaties die in de dagelijkse praktijk op zoek zijn naar concrete handvatten voor het ontwikkelen van hun eigen online universum.

Trends 2012 en klantenservice 3.0

Er zijn natuurlijk steeds meer bedrijven die een vorm van klantenservice via sociale media bieden. Maar het inrichten van een webcare team betekent, zoalshet onderstaaande voorbeeld van het webcare team van Tele2 laat zien, nog niet dat je online daadwerkelijk service verleent.

 Klantenservice2.0: webcare (van het kastje naar de muur met Twitter @Tele2Webcare)

In deze inspiratiesessie, die gehouden wordt in Den Haag, staan we stil bij de mogelijkheden van social media om een optimale online klantenservice ervaring te realiseren. Daarnaast staan we stil bij één van de belangrijkste trends voor de online wereld voor de komende tijd, namelijk magnetic content

15.00 - 16.00 Online relevantie door Magnetic Content, door Jeroen van de Ven

We zijn in de ‘post-advertising age’ beland, waarin het creëren van Earned Media de hoogste prioriteit heeft. Daarin kunnen we beter onze kaarten inzetten op de creatie van ‘magnetic content’ dan teveel te leunen op het ‘interruptie model’, het klassieke en ongevraagde zenden dat reclame. Maar wat is dat nou precies, 'magnetic content'? Waarom is dit zo belangrijk? En vooral  hoe kun je dit zinvol gebruiken en waartoe?

16.00 - 17.00 Klantenservice 3.0,  door Katherine Kucherenko

Iedereen wil meer leads! Maar hoe kan Social Media worden ingezet om sterkere relaties met de klanten te krijgen en te behouden? Waar moet je op letten als je Social Media wilt inzetten om drempels in de customer service te verlagen? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je inzicht in het effectief inzetten van deze nieuwe klantenservice kanalen. En als dat goed zit, dan volgen de leads vanzelf.     

17.00 - ..... Napraten met borrel en hapje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Dit seminar is ontwikkeld ter inspiratie van ondernemers, directieleden en (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers die met social media een extra dimensie aan hun klantenservice ervaring willen toevoegen. En natuurlijk voor iedereen die door middel van magnetic content extra relevantie in zijn online universum wil toevoegen.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Wij bij Kittyhawk delen graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als Twitter, Facebook,  Linkedin, YouTube en Slideshare, maar ook via seminars. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van eigen ervaringen. 

Datum:
9 februari 2012

Locatie:
S2M Den Haag
Rijswijkseplein 786
2516 LX Den Haag

De koffie staat klaar vanaf 14.30 uur.

Katherine
Katherine Kucherenko
01 dec 2011
Dit artikel is
8209x bekeken

Reacties (21)

Wij zijn graag aanwezig! Plekje voor 3?
Motivatie: Klantenservice 3.0 lijkt erg interessant en wellicht borrelen we graag!
Rick Leijten  20 jan 2012 - 11:13
Ik ben er HEEL graag bij! Ben zelf business developer (en dus VEEL interesse in deze onderwerpen). Bovendien een mooie gelegenheid om jullie eens aan het werk te zien. Zowel qua inhoud als het overbrengen van je boodschap (dat is óns vak namelijk). (-:
Ludo Ansems  21 jan 2012 - 01:02
Ik ben graag aanwezig! Ik ben op zoek naar een goede ''opleiding'' voor social media en dit lijkt ons een goede opstap/inspiratie daarvoor!
Wendy van der Kooi  24 jan 2012 - 16:33
Dag Rick, Ludo en Wendy. Jullie zijn van harte welkom! Tot 9 Februari in Den Haag!
Katherine Kucherenko  25 jan 2012 - 10:27
Graag maak ik ook deel uit van deze sessie, het delen van kennis is altijd goed.
Richard Bartels  25 jan 2012 - 14:57
Ha Katherine,

Is er nog plek voor 2? Ben als marcom interimmer bij veel mooie merken thuis en iedereen is online en social. Altijd interessant om visie te delen inspiratie op te doen. Ik neem waarschijnlijk een collega mee van het bedrijf waar ik op dit moment vertoef.

Grtz Linda!
Linda Daniels  27 jan 2012 - 09:29
Hoi Katherine,

Ik ben er graag bij. Mijn motto: Service = Sales

Maak van je klanten fans. Ik denk dat social media een belangrijke bijdrage kan leveren aan het geven van de juiste aandacht aan je klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden van 'ouderwets' voelende service met 3.0 middelen. En om gelijkdenkenden te leren kennen en mogelijkheden voor samenwerking te onderzoeken. Komt Remco ook?

Met hartelijke groet,

Roeland Topée
@ServiceisSales
Roeland Topée  29 jan 2012 - 12:45
Wat een top onderwerp, en fijne instelling. Ik had er graag aan bijgedragen, maar zit dan (niet helaas) juist weer in Frankrijk. Komt er een vervolg op? Of is het een leuk onderwerp voor een smc070 sessie.

Succes en veel plezier de negende,
Gr. Gitta
Gitta Ducaneaux  29 jan 2012 - 16:57
Ik ben er graag bij. Kom graag kennis halen, maar ook brengen!
Tanja Jans  30 jan 2012 - 15:57
Hoi Katherine,

Ik ben er graag bij. Benieuwd wat jullie visie is op magnetic content & daarnaast hoe social media gebruikt wordt in de klantenservice, voor wie is dit interessant en hoe vervolgens te gebruiken.

Ik kijk er nu al naar uit!
Michael Lindhout  31 jan 2012 - 17:14
  1. 1
  2. 2
  3. 3
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook