Kittyhawk inspiratiesessie: online en social media trends 2014

Zo aan het begin van weer een nieuw jaar is het leuk om vooruit te kijken naar wat er allemaal te gebeuren staat in het online en social media landschap. Tijdens deze inspiratiesessie kijken Herman Couwenbergh en ik met jullie vooruit naar enkele belangrijke trends voor 2014.

Online en social media trends 2014

Ontwikkelingen in online en social media

Het klinkt als een cliché wanneer iemand roept dat "de ontwikkelingen in online en social media volgen elkaar in rap tempo op". Maar dat is wel het geval. En het bijzondere daarbij is dat veel bedrijven dit rappe tempo bij lange na niet kunnen volgen. Ze willen wel, maar ja, waar begin je? Er moet ook gewoon business gedaan worden. Daarom zet Kittyhawk de belangrijkste trends voor 2014 voor je op een rijtje. Daarnaast zal Herman Couwenbergh gaan vertellen hoe ontwikkelingen op het gebied van Twitter Advertising jouw bedrijf verder kan helpen.

Waarom kan dat allemal interessant zijn? Zodat jij niet als een dolle achter alle ontwikkelingen gaat aanhollen zonder resultaat, maar inzicht krijgt in welke ontwikkelingen voor jouw bedrijf interessant kunnen zijn om de komende tijd in de gaten te houden en gebruik van te maken. 

Meld je direct aan via Eventbrite. Of lees hieronder eerst even verder voor meer informatie over het programma, sprekers, tijd, locatie en dat soort zaken...

 

15.00 - 16.00 > Online en social media trends 2014 

Eind 2012 hebben we in een artikel op Frankwatching een vooruitblik gedaan op 2013 (8 social trends voor 2013 - de opkomst van social companies). Tijdens deze inspiratiesessie wil ik eerst even met jullie even terugkijken en bepalen in hoeverre deze trends daadwerkelijk doorgezet hebben. En daarna neem ik jullie graag mee naar de trends die ik zie voor 2014. We zullen met zijn allen stilstaan bij een hele reeks aan vragen en onderwerpen. Wat zijn komend jaar bijvoorbeeld de belangrijkste sociale netwerken om als bedrijf op aanwezig te zijn? Is Facebook echt voorbij zoals je steeds vaker hoort en moeten we als marketeer op zoek naar andere plekken als InstagramFoursquare en Pinterest? Wat wordt van merken verwacht op het gebied van content en de marketing daarvan? Moeten alle content voortaan in video of blijven visuals en teksten ook belangrijk? En big data? Wat moeten we daar eigenlijk mee? Is dat de opstap naar waardevolle online loyaliteitsprogramma's of de basis voor een succesvolle community? Wat is er eigenlijk gebeurd met de trend van de "Social Company"? Dit en meer zal in sneltreinvaart de revue passeren.  

16.15 - 17.00 > Social advertising in 2014: Twitter Ads - door Herman Couwenbergh

Twitter als social media platform is ideaal om op een laagdrempelige manier in contact te komen met nieuwe en bestaande klanten. Maar Twitter biedt adverteerders perfecte ook mogelijkheden om te adverteren. En dan gaat het niet over het massaal zenden van reclameboodschappen, wat veel mensen denken of verwachten van adverteren op Twitter en dat dat vooral gewoon irritant en ongepast zal zijn. Maar het gaat juist over mogelijkheden om advertenties als relevante informatie te tonen en zo juist welkom te laten zijn in de timelines van Twitteraars. 

Tot nu toe is dit vanwege de kosten van een advertentiecampagne op Twitter echter slechts voorbehouden aan de grote jongens onder adverteerders. Maar Twitters zelfbediendingsstation dat eraan zit te komen gaat daar ingrijpende verandering in brengen. Via een veilingsysteem a la Google Adwords zullen ook de slager op de hoek en de horecaondernemer van de markt promoted tweets, Twitter searches ed kunnen inzetten. Maar het ook gebruik maken van de verschillende Cards Technologieën. (Oh? Je vraagt je af wat dat überhaupt betekent? Zorg dan dat je erbij bent en ook deze term is straks geen raadsel meer voor je!).

Herman Couwenbergh    Herman Couwenbergh mede-eigenaar en fanatiek blogger van Twittermania en online consultant, neemt je mee in de mogelijkheden die Twitter hiermee biedt zodat je beslagen ten ijs komt als het zover is. Alvast in contact komen met Herman? Je vindt hem onder andere op Twitter en Linkedin.

17.00 - .....     > Napraten met borrel en hapje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ontwikkeld ter inspiratie van ondernemers, directieleden en (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers die met social media een extra dimensie aan hun marketing en communicatie willen toevoegen. En natuurlijk voor iedereen die door middel van community marketing extra relevantie in zijn online aanwezigheid wil toevoegen.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebook,  LinkedinYouTube en Slideshare, maar ook via seminars. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Datum:
30 januari 2014

Locatie:
Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
Veghel

De koffie staat klaar vanaf 14.30 uur.

Aanmelden?

En? Lijkt het je een interessant programma en wil je het niet missen? Meld je dan nu hieronder via Eventbrite meteen aan! En ken je nog collega's, vrienden, kennissen voor wie je denkt dat het ook interessant kan zijn, vergeet deze pagina dan niet te delen. Waarvoor dank!

Of laat hieronder je naam, contactgegevens (email) en een korte motivatie achter. Let op: de plekken zijn beperkt, bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. De bevestiging van deelname ontvang je 29 januari via mail en/of sms.
remco
Remco van Buren
20 dec 2013
Dit artikel is
5187x bekeken
Hallo Remco,

een paar jaar gelden hebben we elkaar ontmoet. we zijn toen niet tot zaken gekomen. Maar dat had meer te maken met ons als start-up en geen geld hebben...
ik heb zin in een her-kennismaking.
groet

philippe
Philippe Felleman  20 dec 2013 - 18:32
Benieuwd of de trends gelijk lopen, mijn hoofdkantoor zit in Boston. Mijn focus is vooral allerlaatste technologie.
Ellen Minkels  20 dec 2013 - 20:06
Lees regelmatig jullie nieuwsbrief en vindt het interessant om jullie eens in levende lijve te ontmoeten
marina verwaal  23 dec 2013 - 12:57
Graag neem ik deel aan deze inspiratie ontmoeting om verse zuurstof, kennis en ervaring te delen en vermenigvuldigen.
Suzan van der Wiel  27 dec 2013 - 14:31
Ik hou me bezig met social media en ben erg geïnteresseerd in mensen. Ik wissel graag ervaringen en meningen uit met anderen. Ik sta open voor de vooruitzichten die jullie ons willen vertellen en ben benieuwd of jullie andere inzichten hebben dan ik. Ik hoop jullie te ontmoeten as donderdag. Overigens is mijn twitternaam Diana Jacobs @best_marketing_
Diana Jacobs  26 jan 2014 - 21:25
Hallo Remco,

Hartelijk dank voor de uitnodiging. Helaas kan ik, i.v.m. een andere afspraak, niet aanwezig zijn. Jammer, want het lijkt me een erg interessante bijeenkomst. Hopelijk houden jullie me op de hoogte van meer bijeenkomsten.

Groet!

Joëlle van den Heuvel
Joëlle van den Heuvel  28 jan 2014 - 09:44
Hallo Joëlle,

Jammer natuurlijk dat je er niet bij kunt zijn. Maar we gaan maandelijks sessies organiseren over verschillende onderwerpen en met verschillende sprekers. Dus er komen nog genoeg mogelijkheden in 2014 om een keer aan te schuiven.

Hartelijke groet,

Remco
Remco van Buren  30 jan 2014 - 07:46
En voor alle andere aanmelders hier op de site of via Eventbrite: leuk dat jullie er vanmiddag bij zijn! Tot straks.

Hartelijke groet,

Remco
Remco van Buren  30 jan 2014 - 07:47
  1. 1
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook