Kittyhawk Inspiratiesessie: to app or not to app

We weten het natuurlijk allemaal, steeds meer van online communicatie gaat tegenwoordig via mobile devices als de smartphone. En dat blijft alleen maar groeien. Maar voor veel bedrijven en organisaties is het nog een vraag hoe ze daar in hun marketing & communicatie activiteiten optimaal gebruik van kunnen maken. Daarom staan we in deze inspiratiesessie stil bij de ontwikkelingen op mobile marketing gebied en in het bijzonder bij de rol die apps in de communicatie van bedrijven kunnen spelen. Oftewel: to app or not to app!

To app or not to app

Mobile raakt geïntegreerd in marketing

We zien het natuurlijk continu om ons heen, de smartphone is een onlosmakelijk onderdeel van het leven anno 2014 geworden. Meer dan 70% van de Nederlanders was in Q1 van dit jaar in het bezit van een smartphone en we gebruiken het te pas en te onpas bij zo'n beetje alle dagelijkse activiteiten. Of het nu is om onze social media te checken, een goed restaurant op te zoeken, te bankieren, online te shoppen of soms zelfs nog om te bellen, we gebruiken onze Samsungs of iPhones steeds meer. En ook marketeers lijken mobile omarmd te hebben. 

Zo blijkt uit de mobile marketing monitor 2014 bijvoorbeeld dat maar liefst 90% van de ondervraagde marketeers van de top 500 adverteerders het afgelopen jaar mobile marketing ingezet te hebben. En het onderzoek laat onder andere zien dat adverteerders mobile steeds meer inzetten als een geïntegreerd onderdeel van de marketingmix. Inmiddels is dit bij 66% van de adverteerders het geval, tegen 42% twee jaar geleden. Van de marketeers die mobile nog niet hebben geïntegreerd, zegt maar liefst 85% dit komend jaar te willen realiseren. 

De meest ingezette vorm van mobile marketing, is advertising. Maar liefst 69% van de marketeers die mobile marketing inzetten, doet dit in de vorm van mobile banners. Na mobile advertising is de app het meest ingezet, ruim de helft (55%) van de marketeers geeft aan over één of meer apps te beschikken. 

Voor ons genoeg reden om deze inspiratiesessie eens stil te staan bij de ontwikkelingen op het gebied van mobile marketing en het gebruik van apps daarbij in het bijzonder. Meld je direct aan via Eventbrite! 

 

15.00 - 15.30 Mobile marketing trends - door Remco van Buren

Voordat we echt in de wereld van de apps duiken zal ik aan de hand van actuele cijfers en trends voor de komende tijd samen met jullie stilstaan bij het belang en de mogelijkheden van mobile marketing. Gewoon zodat we met zijn allen even hetzelfde uitgangspunt hebben en weten waarom het belangrijk is om als moderne marketeer stil te staan bij de mobile mogelijkheden. 

15.30 - 17.00 To app or not to app -  door August de Vocht 

August de Vocht  

Gastspreker op deze dag is August de Vocht. August is oprichter van Gemoro Mobile Media en een van dé experts op het gebied van mobile marketing en apps in Nederland. Altijd vooruitdenken, mogelijkheden zien en oplossingen creëren. Dat is waar hij voor staat.

In 1999 is hij begonnen met een webwinkel voor GSM accessoires omdat er al 4 webwinkels waren die GSM's verkochten en heeft deze uitgebouwd met mooie shop-in-shop modellen bij onder andere Tiscali, Veronica, Neckermann, RTL en Free Record Shop. In 2005 is dit bedrijf verkocht aan een grote retailer in GSM producten. In 2005 heeft hij Kruidvat als prepaid reseller geïntroduceerd waarna Kruidvat de grootste prepaid verkoper in Nederland werd. Het jaar daarna (2006) heeft hij Gemoro Bluetooth Marketing opgericht om een landelijk dekkend Bluetooth Marketing netwerk te exploiteren en dit bedrijf is in 2010 omgezet naar Gemoro Mobile Media.

Gemoro Mobile Media (met inmiddels 3 vestigingen in TIlburg, de High Tech Campus in Eindhoven en in Roemenie) ontwikkelt mobile concepts die bijdragen aan een efficiënte interactie van organisaties met hun partners, doelgroepen en medewerkers. Allemaal vanuit het geloof dat mobiele toepassingen krachtige producten zijn om mensen in beweging te krijgen. Zij werken onder andere voor Eneco, Enexis, HealthCity, Basic-Fit, Autotaalglas, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Mora, Dopharma en Piet Paulusma.

Daarnaast deelt August zijn kennis graag, onder andere als blogger bij Mobilemarketing.nl en deze keer dus ook als gastspreker bij de inspiratiesessie van Kittyhawk. De onderwerpen die August gaat behandelen...

  1. Moet ik aan de app? Aan de hand van cijfers en cases inzicht in het huidige gebruik van apps.
  2. Anders denken met apps. Stil staan bij de vraag wat een app nou eigenlijk succesvol maakt. Uiteraard met enkele success stories ter inspiratie.
  3. De toekomst van apps. Een blik vooruit... 

 

Wil je alvast kennismaken met August? Aarzel dan niet om met hem te connecten via LinkedIn. Wil je regelmatig nieuws en andere content ontvangen over mobile marketing, volg hem dan vooral ook op Twitter en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.

17.00 - ..... Napraten met borrel en knabbeltje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje samen verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ter inspiratie van ondernemers, directieleden, (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers en (online) marketing & communicatie professionals die weten die willen meer willen weten hoe ze mobile marketing succesvol in kunnen zetten in hun online en algemene marketing activiteiten. En natuurlijk voor iedereen die in het algemeen geïnteresseerd is in het onderwerp.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebookLinkedinYouTube en Slideshare, maar dus ook via seminars en inspirattiesessies. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Datum:
20 november 2014

Locatie:
Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
Veghel

De koffie staat klaar vanaf 14.45 uur.

Aanmelden?

Wil je graag 20 november aanwezig zijn, registreer je dan hieronder via Eventbrite. Let op: de plekken zijn beperkt, bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. Vergeet die dus niet te melden bij je aanmelding. De definitieve bevestiging van deelname ontvang je de dag voorafgaand aan de inspiratiesessie via mail.

 
 
remco
Remco van Buren
23 sep 2014
Dit artikel is
2337x bekeken

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook