Kittyhawk ontwerpt en ontwikkelt nieuwe corporate website DMV International

DMV International is een divisie van de FrieslandCampina groep en de internationale markleider in melk-derivaten voor de voedingsindustrie. Kittyhawk heeft voor de nieuwe corporate website van DMV International het webdesign geleverd en de front end en back end development voor haar rekening genomen.
  • DMV International homepage
  • DMV International regioselector
  • DMV International productfinder
  • DMV International widgets

In de zomer van 2010 zijn we gestart met het design en het ontwikkelen van de nieuwe corporate website van DMV International als onderdeel van een nieuwe online-strategie.

De belangrijkste doelstellingen van de website

Voor de website zijn twee belangrijke doelstellingen geformuleerd:

  1. het verhogen van het aantal bezoekers op de site door te zorgen dat de site een goede positie krijgt in Google op relevante zoekwoorden, ergo een Search Engine Optimized (SEO) website dus
  2. het verhogen van het aantal conversies op de website (directe contactaanvragen en het aanvragen van product samples)

Functionaliteit voor prospects en bestaande klanten

De website is gericht op bestaande klanten en nieuwe klanten van DMV.

Nieuwe klanten hebben via de productfinder op intuïtieve wijze toegang tot relevante productinformatie. Daarnaast is er extra zorg besteed om de drempel tot contact zo laag mogelijk te houden, zodat prospects eenvoudig met regionale- of internationale productspecialisten in contact komen.

Bestaande klanten en resellers hebben toegang tot up-to-date informatie over marktontwikkelingen en productinformatie doormiddel van webinars, email newsletters en whitepapers via de research & knowlegde sectie.

Iedere pagina heeft bovenin een dynamisch paneel wat open kan schuiven. Dit paneel laat de regio selectie, memberlogin en populiare zoekwoorden zien. Aan de hand van het IP-adres van de bezoeker wordt een specifieke regio getoond, maar de bezoeker kan deze wijzigen door een regio aan te klikken op de mini-kaart. De login geeft toegang tot het extranet. Door te klikken op een populiar zoekwoord wordt de zoek-query automatisch gestart.

DMV heeft en breed scala aan ingrediënten voor specifieke toepassingen in haar assortiment. Doormiddel van de productfinder kunnen bezoekers snel en intuïtief een ingrediënt vinden voor hun toepassing.

Website development als proces in plaats van project

In het begin van het project zijn we gestart met enkele paper prototype sessies om de informatiebehoefte inzichtelijk te maken.
Deze sessies waren het startpunt van het interactie-, technische en grafische ontwerpen. De eerste release (januari 2011) bevatte de basis functionaliteit. Met iedere stap in de online-strategie, wordt er extra ondersteunende functionaliteit aan de website toegevoegd. Wij geloven in de kracht van het process, in plaats van één alsomvattend project.

De techniek van de website: standaard ModX en maatwerk Widgets

De website is ontwikkeld op het contentmanagement systeem (CMS) ModX. Daarnaast is de website verrijkt met maatwerk Widgets. Dit zijn blokjes met aanvullende informatie uit andere delen van de website. Door gericht aanvullende, of relevante informatie aan te bieden, ontstaat er een hogere click-trough rate binnen de website. Doormiddel van een eigen ontwikkelde widgetmanager, kan de contentmanager, exact bepalen waar specifieke widgets worden getoond. In het initiële ontwerp zijn er acht widgets ontwikkeld. 

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam