Kittyhawk ontwikkelt online universum Smile

Kittyhawk heeft samen met Smile een online strategie ontwikkeld welke doorvertaald is naar een online universum waarin de corporate site smile.nl en het co-creatieplatform workimprovers.nl centraal staan.
  • Online Universum Smile
  • Homepage Smile
  • Homepage Workimprovers

Smile, meer dan alleen feedback- en verbetermanagement tools

Smile is een innoverende organisatie die webbased feedback- en verbetermanagement tools ontwikkelt voor klanten zoals TNT Innight, Reaal, Heijmans, Heineken, Mediq apotheken en vele andere organisaties. Een greep uit het diensten- en productenaanbod van Smile: klachtenmanagement, incidentenmanagement, audit & controlebeheer, kwaliteits- en veiligheidsmanagement en verbeterplanbeheer. 

Maar Smile is meer dan een innovatief software ontwikkelaar. Smile is een organisatie met een missie, een duidelijke "why". Smile heeft een duidelijke visie over de veranderende wereld. Het denkt na over de impact van online, over de wijze hoe de controledrang binnen traditionele organisaties het innovatieve karakter verstikt en het wil bedrijven inspireren zichzelf te ontwikkelen naar organisaties die gebaseerd zijn op zelfsturing, waarin de mens (weer) centraal staat. Kortom, Smile wil het verbetermanagement van de toekomst vormgeven en daarmee andere bedrijven inspireren. En daarin speelt online een belangrijke (zo niet de belangrijkste) rol.

Kittyhawk's strategie: Key opinion leadership vanuit een online universum 

Kittyhawk heeft voor Smile een online strategie ontwikkeld. In een aantal sessies is eerst onder andere de competitie onder de loep genomen, zijn de Golden Circles van Smile bepaald, zijn de doelstellingen en KPI's geconcretiseerd en is de impact op de organisatie beschreven. Dit alles is doorvertaald naar een online strategie en bijbehorend online universum. Vanuit de vergaande impact van deze online strategie is ook besloten een nieuwe huisstijl en communicatie concept te ontwikkelen (deze is ontwikkeld door het creatieve brein achter WonkaTonka, Marco Schollen).

Smile.nl en Workimprovers.nl: centra van het online universum.

In de online strategie is gekozen voor een tweesporen beleid. Enerzijds het vernieuwen en verbeteren van de corporate online activiteiten van Smile als ontwikkelaar van feedback en verbetermanagement tools, anderzijds het ontwikkelen van een co-creatieplatform voor het verbetermanagement van de toekomst. Centraal in het online universum staan daarom de corporate website van Smile en workimprovers.nl, het co-creatieplatform.

Corporate website Smile en Workimprovers

 

Workimprovers.nl is opgezet als een web2.0 community platform waarop een keur aan Talking Improvers en gastbloggers hun visies, ideeën en opmerkelijke observaties bespreekbaar maken. Het is een open platform. Hier kan iedereen die geïnteresseerd is in de ontwikkeling van het verbetermanagement van de toekomst interessante content vinden of zelf een actieve rol spelen door te participeren in discussies of als (gast-)blogger eigen discussies te starten. Daarnaast worden hier onder andere boekrecensies besproken, zijn er regelmatig video interviews, verslaglegging van rondetafelsessies of aankondigingen van events te vinden. Door het gebruik van een portal indeling met behulp van widgets, is de navigatie intuïtief en kunnen bezoekers makkelijk de content vinden over onderwerpen van hun interesse vinden. Kortom, een interactief platform waar bezoekers uitgenodigd worden om vanuit een co-creatiegedachte mee te werken aan de ontwikkeling van het verbetermanagement van de toekomst. De corporate site heeft een modern en transparant design. De belangrijkste doelstelling van de site is in contact komen met prospects en bestaande klanten informeren. Het interaction design is er dan ook op gericht om ten eerste bezoekers eenvoudig en overzichtelijk informatie te bieden over de producten en dienstverlening van Smile. Ten tweede wordt door het gebruik van diverse widgets in de rechterkolom met duidelijke call to actions de bezoeker gestimuleerd tot diverse conversies. De widgets zijn op alle pagina's te beheren, zodat de pagina's eenvoudig geoptimaliseerd kunnen worden op basis van continue analyses van het bezoekersgedrag.

Uiteraard zijn er via RSS feeds connecties gelegd tussen de beiden sites, zodat bezoekers van het ene naar het andere platform geleid worden.

Social media en e-mail completeren het online universum van Smile

Het online universum van Smile bestaat natuurlijk niet alleen uit de twee ontwikkelde platformen. Er is in de strategie ook een belangrijke rol weggelegd voor social media en e-mail marketing. Beide platformen hebben hun eigen social media-omgevingen die elk met een specifieke doelstelling ingezet worden. Smile.nl heeft haar eigen Twitter account, Youtube channel en Linkedin company profile om haar prospects en klanten op de hoogte te houden van interessant nieuws, ideeën en ontwikkelingen. En degenen die nog het liefst op de hoogte gehouden worden via mail, kunnen zich abonneren op de nieuwsbrief. Uiteraard hebben alle medewerkers een Twitter en/of Linkedin profiel die direct vanuit de site benaderbaar is. Zo kun je eenvoudig in contact komen met de mensen achter Smile.

En Workimprovers maakt gebruik van Twitter, Facebook en een Linkedin Group om haar fans, volgers en vrienden op de hoogte te houden van nieuwe blogpost, interessante discussies en nieuwe ontwikkelingen. Uiteraard is ook hier weer de mogelijkheid om in te schrijven op de Workimprovers nieuwsbrief. En worden de Twitter en Linkedin profielen van alle (gast-)bloggers gecommuniceerd zodat je ook direct contact met hen kunt zoeken.

Ben jij geïnteresseerd in de toekomst van verbetermanagement en wil je daarover meediscussiëren, volg Smile en Workimprovers dan via deze social media! Of lever een bijdrage door je aan te melden als (gast-)blogger op Workimprovers.

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam