Kittyhawk ontwikkelt corporate identity voor Tellius

Syntrus Achmea heeft in juni dit jaar het merk ‘Tellius’ in de hypotheekbranche geïntroduceerd. Voor dit nieuwe merk hebben wij samen met ons zusterbedrijf david een corporate identity en diverse on- en offline communicatiemiddelen ontwikkeld.

Tellius

Tellius is gericht op consumenten die zich in de eerste helft van hun hypotheekcarriere bevinden. Een hypotheek is verreweg de grootste financiële verplichting die iemand in zijn leven aangaat. Tellius biedt voor deze groep een gedegen hypotheek product met zekerheid door ondermeer een lange rentevastperiode en heldere voorwaarden; verantwoord, solide en zonder vervelende verrassingen achteraf. Want niemand weet wat er morgen gebeurt.

Tellius Logo

Identiteit

De huisstijl is ontwikkeld rondom een aantal kernwaarden; betrouwbaar, degelijk en marktconforme voorwaarden. Het symmetrische lijnenspel in het beeldmerk refereert aan waardepapier. Centraal in het beeldmerk staat het huis als een vaste vorm. Een waardevol bezit, een blijvende investering. Het woordmerk van Tellius heeft een oplopende vorm in de dubbele letters 'l' en de 'i', een soort dakje. Dit refereert aan oplopende waarden, maar ook aan huiselijkheid en geborgenheid.

Daarnaast komt deze vorm de leesbaarheid ten goede: het doorbreekt de monotone repetitie die de letters 'l' en i' vormen. Het lettertype heeft een open en benaderbaar karakter met een uitstekende leesbaarheid door de schreven. Het gehele woordmerk is in 'onderkast', zodat de ronde vormen goed aansluiten bij het beeldmerk.

Website

De nieuwe identiteit is doorvertaald naar de website. Een plek waar toetreders én oversluiters op de woningmarkt advies omtrent een hypotheek kunnen inwinnen. De website bevat uitgebreide informatie voor deze doelgroep over het kopen van een huis, lange termijn zekerheid, hypotheken en adviseurs in de buurt. De informatie op de website wordt gepresenteert met het oog op de doelgroep. Vragen die voor hen van belang zijn worden uitgebreid behandeld.

Content en de contentstructuur van de website levert een belangrijke bijdrage aan de SEO en daarmee vindbaarheid van de website op Google. Op dit moment is de website nog niet vindbaar op de eerste pagina's van Google op populaire zoekwoorden als hypotheek, maar dit heeft tijd nodig.

Bezoekers van de website en daarmee prospects van Tellius zullen in eerste instantie voornamelijk binnenkomen via adviseur, sites als Independer en eventuele marketing activiteiten van Tellius. De organische zoekresultaten van Google zullen dus een minder prominente rol spelen. Hiervoor is bewust gekozen gezien de moordende concurrentie op zoektermen als 'hypotheek'. De website zal voor de bezoekers vooral dienen als plek waar ze bevestiging krijgen van hetgene ze al van andere (adviseurs en/of sites als Independer) gehoord hebben.

Uiteraad is de website rensponsive gemaakt. Een responsive website past zich aan naar de schermresolutie die een bezoeker van de website gebruikt. Dit kan dus een beeldscherm, tablet of mobiele telefoon zijn. Een responsive website is één website die zich qua indeling en lay-out aanpast aan het apparaat waarop deze bekeken wordt.

Communicatiemiddelen

Naast de online middelen hebben we ook een compleet pakket aan correspondentiemateriaal ontwikkeld, waaronder diverse sjablonen in word, systeembrieven, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, complimentscards en emailsignatures in outlook. Ook de brochurelijn, het jaarverslag en de huisstijlgids zijn niet aan onze aandacht ontsnapt. Bekijk de website: www.tellius.nl

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam