KLM brengt campagne met social media-surprises

Kijk, dan ben je sympathiek en proactief bezig met social media: "KLM geeft tot 26 november op Schiphol kleine persoonlijke attenties aan klanten die via social media vertellen dat ze met KLM gaan vliegen."

KLM Surprise: How Happiness Spreads

KLM Surprise How Happiness Spreads

In de nieuwe campagne van KLM speelt Foursquare (location based social networking site) en Twitter een grote rol speelt met maar één doel, een mooi verrassingseffect aan klantzijde. Zodra iemand incheckt via Foursquare op Schiphol of andere luchthavens waarop KLM vliegt, probeert KLM contact op te nemen met hem of haar via Twitter (@KLMsurprise) met de boodschap dat KLM een kleine suprise voor hem/haar heeft.

Daarna probeert een team van KLM medewerkers via allerlei sociale netwerken zo veel mogelijk persoonlijke informatie over die persoon te verzamelen en op basis daarvan een persoonlijke verrassing te vinden, die vervolgens aangeboden moet worden voordat de passagier aan boord is gegaan.

En wat krijg je dan? Veel vrolijke en verraste gezichten natuurlijk en de nodige positieve online reacties.

Update: de video van de KLM Surprise Campagne

KLM heeft nadat de campagne afgelopen was een leuke video online geplaatst waarin het hele concept goed verbeeld is.


Sympathieke actie toch?

remco
Remco van Buren
14 nov 2010
Dit artikel is
4054x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T