KLM scoort met #lostfound campagne

Reizen met het vliegtuig is voor veel mensen het ultieme vakantiegevoel. Heerlijk die hectiek op het vliegveld, de spanning en de euforie. Nog even en je vertrekt met het vliegtuig naar verre oorden en culturen. Of je komt terug van vakantie en staat te wachten op je koffers. Boordevol energie, nieuwe herinneringen en nog nagenietend.

KLM scoort met #lostfound campagne

 

Reisspanning of reisstress?

Reisspanning en stress liggen dichtbij elkaar. Er zijn genoeg mensen die volledig in de stress schieten bij de gedachte alleen al dat ze koffers moeten inchecken, de vraag wat er wel / niet in de handbagage mag en of je je paspoort wel binnen handbereik hebt. Of…waar blijft mijn koffer? Hij zal er toch wel bij zitten? Pfffff….. De stress kan hard aankomen op het moment dat je er achter komt dat je iets in het vliegtuig hebt laten liggen. Stel je eens voor dat je er achterkomt dat je je telefoon op de stoel hebt laten liggen. Wat nu? Je kan tenslotte niet zonder dat ding. Deze stress en emoties die daarbij gepaard gaan, kunnen we ons levendig voorstellen. Dan heeft zo’n vakantie toch een naar einde.

KLM introduceert Lost & Found team

KLM ontvangt wekelijks 40.000 vragen via social media. Een van de meest gestelde vragen gaat over het terugkrijgen van verloren bezittingen. Daarom heeft KLM  een speciaal Lost & Found team in het leven geroepen. KLM biedt extra service door, met behulp van dit team, op zoek te gaan naar de rechtmatige eigenaar. En natuurlijk maakt KLM hierbij gebruik van Social Media. Als echte speurneuzen zoeken ze naar de eigenaar op Twitter of Facebook, met behulp van  alle beschikbare informatie zoals stoelnummer, telefoonnummer en openbare social media gegevens. Hoe fijn is het als je nog even de laatste souvenirs staat uit te zoeken en een vriendelijke stewardess tikt op je schouder en overhandigt je je vergeten telefoon. Of hondje....

KLM speelt met de nieuwe #lostfound campagne geweldig in op de emotie die om de hoek komt kijken bij reizigers die iets vergeten of verliezen tijdens de reis. En om dat kracht bij te zetten maken ze gebruik van een schattige viervoeter. Een geinig hondje dat als nieuw teamlid de afdeling Lost & Found komt versterken. De vriend van iedereen die ergens wat heeft laten liggen. En op het eind van het filmpje zie je ware vriendschap ontstaan. Een hoog “oh wat schattig" gehalte. Dieren doen het goed in campagnes en daar maakt KLM dankbaar gebruik van.

Wat vind jij van de inzet van deze natte neus in de nieuwste campagne?

 

barbara
Barbara Berkhout
24 sep 2014
Dit artikel is
3591x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 24
  • 0
  • 36
  • Share on Google+ 2
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (4)

Keigoed van KLM!
Natuurlijk brengt een bedrijf graag een positieve boodschap, niks mis mee! Niets zo ergelijk als je iets verloren bent of vergeten. En zeker tijdens het reizen waarbij je in principe steeds verder van je verloren item geraakt. Wat is er dan mooier dan dat de KLM er werk van maakt om je dit weer te overhandigen. Wat een service! Je mag hopen dat zo'n feel good message op eenzelfde wijze door de social media opgepakt wordt als een negatief bericht. And the dog ..... is just cute.
Ad Klomp  30 sep 2014 - 14:23
Beste Ad, Bedankt voor je reactie. Het filmpje heeft veel mensen bereikt via social media. Leuk toch, zo'n feel good message van KLM?
Barbara Berkhout  03 okt 2014 - 09:37
Beste Ad, Bedankt voor je reactie. Het filmpje heeft veel mensen bereikt via social media. Leuk toch, zo'n feel good message van KLM?
Barbara Berkhout  03 okt 2014 - 09:37
Knappe campagne en wat een goede actie, zelfs de grootste cynici zullen hier toch wel een warm gevoel van krijgen! Heel leuk om te zien.
Janneke  13 okt 2014 - 12:47
  1. 1
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T