La Place verwelkomt 10.000ste fan. Dus trakteren ze alle fans gratis aardbeiengebak!

La Place behaalde een milestone op haar Facebook Pagina, de 10.000ste fan meldde zich aan. En daar waar de meeste merken deze ene lucky person even in het zonnetje zetten om hem/haar te bedanken (als ze dat al doen), daar pakt La Place het anders aan...

La Place dankt al haar 10.000 Facebook fans

 

Ongeacht of een bedrijf of merk heel actief bezig is met social media of (zoals 80%) nog heel afwachtend, één ding zie je standaard terugkomen: ze zijn blij, trots en vaak zelfs verrast als ze een bepaald aantal volgers hebben bereikt. Het eerste bijzondere moment is natuurlijk altijd de eerste volger en daarna volgen er bijna natuurlijke mijlpalen: 100, 500, 1.000, 10.000, etcetera. En net als met een relatie worden de intervallen waarbij je stilstaat steeds groter. En wanneer zo'n mijlpaal bereikt wordt, dan is dat voor menig bedrijf of merk een reden om dat te vieren. In 95% van de gevallen betekent dat dat volger of fan nummer 1.000 een eervolle vermelding krijgt en soms zelfs nog een leuk presentje als een goodiebag.

Zo zag je AXE Nederland vandaag een paar keer via Twitter de oproep doen om vooral de Facebook pagina van AXE  te liken, want ze zaten vanmorgen al erg dicht tegen de 60.000 fans aan. Bijzonder overigens om te zien dat ze een oproep doen op Twitter waar ze 432 folllowers hebben om de grens van 60.000 fans op Facebook te passeren. Je zou toch haast verwachten dat die paar verlaten AXE-fans op Twitter sowieso wel fan zullen zijn op Facebook, maar vooral ook dat een oproep aan de Facebook fans zelf meer effect zou hebben. Maar goed, AXE Nederland heeft de grens van 60.000 fans bereikt en jawel, fan nummer 60.000 is de gelukkige winnaar van een AXE pakket. Maar is dat eigenlijk niet een beetje raar? Er zijn toch 59.999 extra fans nodig om die grens van 60.000 te verbreken? Waarom beloon je nummer 60.000 en niet al die fans die al dagen, weken of maanden bij de basis horen?

La Place viert Facebook fan 10.000 met alle fans

Nee, dan La Place. Zij hebben gisteren een milestone bereikt, namelijk de 10.000ste fan. En net als al die andere merken, wil La Place zo'n moment natuurlijk ook vieren. Maar in tegenstelling tot de rest doet ze dat door alle fans hartelijk te bedanken en hen stuk voor stuk op een gratis aarbeidengebakje te trakteren. Tja, dat is een mooi gebaar. "Een community vorm je samen, milestones bereik je samen en dus vier je die ook samen" moeten ze bij La Place gedacht hebben. En uit het aantal likes (279), de reacties (67) en het aantal keer dat de bon gedeeld is door fans op hun eigen timeline (76) blijkt dat de fans zo'n geste ook weten te waarderen. Het leuke daarbij is overigens dat de fans in de reacties ook juist vaak melden dat ze het zo leuk vinden omdat ze juist La Place erg leuk vinden, ze de gebakjes lekker vinden, toevallig vandaag nog geweest zijn en genoten hebben etcetera. Kijk, dat zijn echte recommendations op de timeline van je fans en dus in de netwerken van hun vrienden!

Vergelijk dat bijvoorbeeld met de manier van AXE Nederland, die hun 60.000ste fan vierden met een foto van een bikini babe. Zeker geen verkeerde foto, geheel in stijl met het imago van AXE natuurlijk, maar de reacties die daar geplaatst worden gaan enkel over de dame op de foto en haar borsten. Ook effectief qua social reach, maar toch anders. Komt bij dat de foto niet AXE branded is, dus als het gedeeld wordt, is het ook niets meer dan een foto van een bikini babe met getallen naast haar borsten.

AXE Nederland viert haar 60.000ste Facebook fan

 

Krijgt de traktatie van La Place nog een staartje via Linda?

De traktatie die La Place doet vanwege de 10.000ste fan is niet helemaal onopgemerkt voorbij gegaan. Onder andere het magazine Linda pakte het feestelijk nieuws op en plaatste direct een blogartikel "Allemaal gratis aardbeiengebak". En daarin maken ze de opmerking stiekem te hopen op een bestorming van La Place, zoals dat bij de HEMA gebeurde toen de bosvruchtenclafoutis gratis te bestellen was.

Wat denk jij, gaat dit een staartje krijgen voor La Place?

remco
Remco van Buren
28 mrt 2012
Dit artikel is
3968x bekeken

Deel dit artikel via:

  • Share on Google+
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken