Kittyhawk ontwikkelt Facebook actie La Place Zomersmoothie

Een nieuwe campagne voor La Place, dit keer weer via de Facebook fanpage van La Place. Kittyhawk heeft samen met La Place een Facebook-actie ontwikkeld waarbij op zoek wordt gegaan naar de beste Zomersmoothie.
  • Zomersmoothie
  • Zomersmoothie
  • Zomersmoothie
  • Afbeelding 4

Na de succesvolle Paasactie op Facebook voor La Place (Tik een eitje), heeft Kittyhawk alweer een volgende Facebook-campagne gelanceerd: de Zomersmoothie. Heb je een recept voor een heerlijke smoothie, dan kun je deze delen met anderen op La Place.

De zomersmoothie die de meeste Facebook likes ontvangt, dingt mee naar de hoofdprijs: een jaar lang smoothies drinken bij La Place. Nog mooier: het recept van de winnaar van deze actie zal een zomer lang te koop zijn bij La Place. 

Ontwikkeling van de Facebookactie

Voor het opzetten van een Facebook-campagne gelden specifieke eisen. Zo was het noodzakelijk om een Facebook-app op te zetten, zodat er geen scrollbalken in Facebook getoond zouden worden. Hierdoor werd de campagne echt onderdeel van de Facebook-pagina van La Place.

Doelstelling: vooral engagement, maar ook nieuwe likes

De actie is primair gericht op de fans van La Place om hen op een laagdrempelige manier te betrekken bij productontwikkeling. En om hen zo nog meer te betrekken bij het merk. Je moet dus wel fan zijn van de pagina om zelf een Zoomersmoothie toe te voegen. Dus ben je nog geen fan, dan is het noodzakelijk om de Facebook-pagina van La Place te liken. Dus naast een hogere engagement, zorgt het daarmee ook voor nieuwe fans. 

Uit alle inzendingen worden de 10 inzendingen met de meestelikesdoor de productontwikkelaars van La Place beoordeeld. Zij stellen vervolgens de top 3 samen. Het is dus voor de inzenders belangrijk om hun eigen netwerk aan te sporen te stemmen op hun smoothie. Om dit zo laagdrempeling mogelijk te houden kan elke bezoeker (dus ook de niet fans) zijn of haar favoriete Zomersmoothie liken (ook de niet fans). En natuurlijk zorgt elke like dat het bereik van de campagne vergroot wordt. En dat is belangrijk, want omdat de actie helemaal gericht is op de fans van La Place wordt deze verder niet ondersteund door online advertising.

In de laatste ronde kan iedereen op de top 3 stemmen. De smoothie met de meeste stemmen is de winnaar en wordt deze zomer verkocht bij La Place!

De tussenstand tot nu toe

Een kort overzicht van de tussenstand op 19 mei (de actie is dan 11 dagen online):

  • Meer dan 140 Smoothie inzendingen
  • Het aantal nieuwe likes in deze periode is 11 keer hoger dan in de 11 dagen voorafgaande aan de actie
  • Het aantal bezoeken aan de fanpage van La Place is in deze periode verdrievoudigd in vergelijking met de periode hiervoor.

Deze Facebook-actie van LaPlace is tot 28 mei te vinden op de Facebook-pagina van La Place.

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam