"The man and the dog", een bijzonder verhaal dat viraal gaat

Wat krijg je als je bij een goed doel een video maakt die het verhaal vertelt over de vriendschap tussen een man en zijn hond en zorgt voor een onverwacht einde? Juist ja, een viral. En daarmee een mooie video om de week mee af te sluiten.

Man met hond viral

Aandacht voor je boodschap met een bijzonder verhaal

Het zal je misschien niet verbazen, maar ik hou van merken en bedrijven die hun best doen om aandacht te verdienen (earned media) in plaats van op te eisen (paid media), bedrijven die het nieuwe Owned, Paid en Earned Media model (OPE-model) nastreven. En hoewel er niet een vaste succesformule bestaat, zijn er wel een aantal ingredienten die onmisbaar lijken:

  • ze praten niet over zichzelf, maar vertellen verhalen,
  • verhalen die dicht op de belevingswereld van de doelgroep zelf zit, het zijn net zo goed "hun" verhalen,
  • die makkelijk vindbaar en deelbaar zijn via de platformen die de doelgroep gebruikt,
  • verhalen die vooral de emotie en niet alleen de ratio van mensen aanspreken,
  • verhalen die op een opvallende manier verteld worden en
  • uitnodigen tot interactie.

Krijg je al die ingredienten op het juiste moment in de juiste dosering in een video, dan is er een kans dat deze weleens viral kan gaan. En deze video over "the man and his dog" lijkt dat gelukt te zijn. Ga er even voor zitten en kijk hem vooral af tot het einde...


En zo mooi kan storytelling met video zijn... Heb jij nog mooie voorbeelden gezien afgelopen tijd, laat het dan vooral weten in de reacties hieronder.

 

remco
Remco van Buren
19 jun 2015
Dit artikel is
3375x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 70
  • 0
  • 77
  • Share on Google+ 2
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T