Mijngrossier lanceert in samenwerking met Kittyhawk vernieuwde website

Kittyhawk heeft de website van mijngrossier.nl opgefrist en gemoderniseerd. Er zijn nu meer mogelijkheden voor interactie door melding van belangrijk nieuws, attentie voor aanbiedingen en integratie met sociale media.
  • Afbeelding 1
  • Afbeelding 2
  • Afbeelding 3
  • Afbeelding 4

Mijngrossier.nl is een initiatief van Van Heck Automaterialen is een online bestelplatform waar garagisten onderdelen en materialen kunnen bestellen. De website wordt gemiddeld meer dan 75.000 keer per maand bezocht. 85% van de bezoekers kwam in de oude situatie maar voor één reden: inloggen en bestellingen te plaatsen. 

Met een blog karakter naar een kenniswebsite

Met zijn blog-achtige karakter heeft de homepage van de nieuwe website van mijgrossier.nl een modern en fris uiterlijk gekregen. De doelstelling van de nieuwe opzet is om mijngrossier.nl nog meer als kenniswebsite te profileren. Om dit te bereiken zijn het informatieniveau, het gebruiksgemak en de functionaliteiten sterk verbeterd. Aanbiedingen, nieuws en social media zijn nu prominent aanwezigheid.

Bovenin op de homepage draait een fraai beeldcarrousel dat acties, aantrekkelijke aanbiedingen of bijzonder productnieuws onder de aandacht brengt. Daarnaast is er op de pagina veel ruimte gereserveerd voor nieuwsberichten, waar websitebezoekers direct op kunnen reageren. Testresultaten van een dakkoffertest, technische tips omtrent tweedelige vliegwielen, nieuwe gloeibougies? Het staat op mijngrossier.nl vermeld. Sommige aanbiedingen of nieuwsberichten zijn bovendien direct gekoppeld aan (instructie)filmpjes op YouTube. Wel zo praktisch om even te zien hoe bijvoorbeeld een pneumatische remontluchterset werkt. Ook zeer handig: als een bericht wordt bekeken, verschijnen automatisch alle aan het onderwerp gerelateerde (nieuws)berichten. Hiermee is specifieke informatie snel terug te vinden.

Integratie social media

Wat is een moderne website zonder integratie van nieuwe media? De nieuwe homepage biedt nu een betere integratie met de verschillende social media-kanalen van mijngrossier.nl, zoals de ‘likes’ en ‘shares’ op Facebook en recente Twitter-tweets naar aanleiding van berichten op de website. Niet alleen leuk om te lezen, maar ook zeer informatief door het commentaar van collega-monteurs. Een interessant artikel delen met ander? Geen probleem. Dit is mogelijk via een vaste module onder elk artikel: simpelweg klikken op het icoontje van het beoogde platform. 

De kenteken widget, een koppeling met de onderdelen database

Via de nieuwe homepage blijft de bestelmodule van mijngrossier.nl uiteraard bereikbaar. Hier biedt de praktische kentekenmodule binnen een muisklik een overzicht van alle beschikbare onderdelen voor een specifieke automodel. Het bestellen van de juiste auto-onderdelen, gereedschappen en diagnoseapparatuur is dankzij mijngrossier.nl kinderspel.

Overige projectinformatie

De website mijngrossier.nl is ontwikkeld op het ModX CMS. De website is verder voorzien van een door Kittyhawk ontwikkelde WiCo-managerWidgets zijn dynamische stukjes, die aan de hand van 'regels' bepaalde informatie uit andere pagina's of uit andere online platformen ophalen en tonen. Componenten zijn stukjes statische informatie, zoals een extra afbeelding of geschreven toelichting. Door deze module kan vanuit het CMS door mijgrossier.nl zelf op iedere pagina met een eenvoudige drag & drop methode handmatig worden aangeven welke widgets of componenten op welke plekken worden getoond. Hierdoor kan mijngrossier.nl niet alleen de content op de pagina zelf beheren, maar ook de functionaliteiten. En zo kunnen ze zelf door de widgets en componenten op basis van het gedrag van de bezoeker continu aanpassen om zo optimaal converterende pagina's te creëren.

De netto doorlooptijd van dit project (inclusief contentplaatsing) bedroeg circa 2 maanden.

Search Engine Optimalisatie

Zoals bij alle website projecten speelt SEO voor Kittyhawk bij alle keuzes die gemaakt worden ten aanzien van design, usability, functionaliteit en content. Kittyhawk streeft daarbij altijd naar een ideale balans zodat enerzijds de site geoptimaliseerd is voor Google, maar tegelijkertijd een prettige user experience voor de bezoekers heeft. De SEO score bij livegang van deze site bedroeg qua techniek 7,8, de content is inmiddels voor 62% geoptimaliseerd en de populariteit is een 7. Daarmee scoort de website een 7.0. gemiddeld. Nog wat werk aan de content te doen, dus! 

Wil je meer weten over dit project? Of wat Kittyhawk voor de online platformen van jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam