Nieuwe commercial over Groene Stroom van Essent en Nuon door Greenpeace

Greenpeace heeft een nieuwe spoof gemaakt rond de commercial van Nuon en Essent onder de titel "Nuon toont haar ware gezicht".

Greenpeace heeft de smaak te pakken met een nieuwe methode die inzet op een virale werking en de kracht van sociale media om zo "misstanden" van de grote merken aan de orde te stellen. Net als bij de "Nestlé-case" met KitKat wordt het zaadje gepland via een spoof commercial op Youtube en wordt van daaruit de gepoogd de discussie op gang te brengen.

 

 

Nu zijn dus in één commercial zowel Essent als Nuon met haar groene stroom aan de beurt.

Ik ben benieuwd naar het effect van deze spoof op de commercials van Essent en Nuon. Twee zaken zullen belangrijk zijn: vinden de mensen het belangrijk genoeg vinden om nav het filmpje actie te ondernemen op sociale media? En hoe snel reageren Essent en Nuon en met welke reacties?

Lees hier waarom dit een ideale sociale media case zou kunnen worden. En houd hier ook de ontwikkelingen in de gaten.

remco
Remco van Buren
05 okt 2010
Dit artikel is
3063x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T