T: +31 413 38 70 56

Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
10 tips voor waardevolle online conversaties

10 tips voor waardevolle online conversaties

Traditionele marketing heeft plaats gemaakt voor een nieuwe vorm van marketing. Een vorm die past bij deze tijd en bij de consument anno nu. Deze consument is veranderd. Hij hecht veel waarde aan de perceptie en ervaringen van anderen. En is niet meer onder de indruk van een schreeuwende…

Scoren op het WK met Nation Branding

Scoren op het WK met Nation Branding

De informatie en beelden over Brazilië domineerden tijdens het WK de media. Dat het land dat het WK hostte en het evenement goed kon gebruiken als marketing voor zijn eigen land, is voor de hand liggend. Maar ook voor deelnemende landen was het een uitstekend middel om zichzelf goed in de kijker…

Succes zonder reclame: 3 voorbeelden van sterke merkbeleving

Succes zonder reclame: 3 voorbeelden van sterke…

Tegenwoordig moeten organisaties méér doen dan reclames zenden om klanten te werven en te behouden. Door het delen van belevingen kunnen organisaties meegaan in bieden van een totaalbeleving voor hun publiek. (Merk)beleving is namelijk het toverwoord: zonder reclames wel degelijk een succes!

Aan de slag met inhakers

Aan de slag met inhakers

Sinds een tijdje volg ik op social media Verse Reclame; een blog over inhakers en newsjacking. Leuk om bij te houden wat er allemaal bedacht wordt rondom evenementen en gebeurtenissen. Nu het WK net voorbij is hebben we weer wekenlang mogen genieten; het was een hot item om als merk op 't WK in te…

Vijf learnings van marketing campagnes tijdens de Oranjekoorts

Vijf learnings van marketing campagnes tijdens de…

Nederland derde op het WK... Wie had dat nu gedacht? De Oranjekoorts werd hoger en hoger en nam epidemische vormen aan. Voor bedrijven zoals Heineken met het Samba shirt of Jumbo met het Roy Donders “juichpak” was dit toernooi een goede manier om positief onder de aandacht te komen en om…

Contentmarketing in 5 stappen

Contentmarketing in 5 stappen

Vroeger was alles anders. Een telefoon met een draaischijf, slappe floppy disc om data op te slaan en een mooie kleurige encyclopedie in de kast om alles in op te zoeken wat je graag wil weten. Marketing was ook anders. De diensten en producten van een bedrijf stonden centraal. Deze vorm van…

Wat zijn de regels rondom email marketing?

Wat zijn de regels rondom email marketing?

Veel bedrijven versturen tegenwoordig een nieuwsbrief naar hun klanten, medewerkers en/of partners. Maar wat zijn nu precies de regels rondom het versturen van nieuwsbrieven? Wie mag ik nu wel of niet mailen? En wat kan ik doen om mijn adressenbestand te vergroten en uit te breiden? In dit artikel…

Do's & don'ts e-mail marketing

Do's & don'ts e-mail marketing

Op 1 mei heeft Kittyhawk een inspiratiesessie over de “Do’s & don’ts van e-mail marketing” georganiseerd. Tijdens deze sessie hebben Remco van Buren (Kittyhawk) en Loek Balvers (MailPlus) een presentatie gegeven. In dit artikel een korte samenvatting van deze sessie waarin ik in ga op de…

Afbeeldingen optimaliseren voor web

Afbeeldingen optimaliseren voor web

Veel mensen lopen met vragen als hoe zet ik mijn afbeeldingen online? Hoe groot moet mijn afbeelding zijn? Welke resolutie mag mijn afbeelding hebben? Hoe breed mag mijn afbeelding zijn? Hoe kan ik mijn afbeeldingen verkleinen? Het wordt dus tijd om dit in een kort artikel te verduidelijken.

5 social media marketing trends voor 2014 [Infographic]

5 social media marketing trends voor 2014 [Infographic]

Vers van de pers. Om te begrijpen hoe marketeers gebruik maken van social media, heeft Social Media Examiner opdracht gegeven voor het jaarlijkse Social Media Marketing Industry Report. Hier komen weer allerlei leuke feitjes en weetjes uit. En die hebben we even onder elkaar gezet.

De kracht van Social Media [Infographic]

De kracht van Social Media [Infographic]

De meeste bedrijven maken inmiddels gebruik van social media. Bij veel bedrijven betekent dat nog steeds "we doen iets met Twitter of Facebook", andere bedrijven gaan er serieuzer mee om en hebben social media geïntegreerd in hun marketing activiteiten of zelfs hun bedrijfsvoering. Tijd om eens te…

Is jouw e-mail geschikt voor mobiel door responsive design?

Is jouw e-mail geschikt voor mobiel door responsive…

Tegenwoordig is een smartphone of tablet niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, niet alleen om te bellen. Men gebruikt een smartphone om connected te zijn, om te surfen of het internet en daarnaast ook om e-mail berichten te verzenden en te lezen. Ruim 47% van de e-mails wordt gelezen op…

Meer conversie op Twitter met Twitter Cards

Meer conversie op Twitter met Twitter Cards

Twitter maakt het mogelijk om je Tweet visueel aantrekkelijker te maken. Deze technologie heet Twitter Cards en maakt het mogelijk om afbeeldingen en video’s toe te voegen aan je Tweet. Maar hoe werkt dit nu eigenlijk? Lees onderstaand artikel over Twitter Cards en hoe je je Tweets kunt…

What about User Experience?

What about User Experience?

Op 27 februari heeft Kittyhawk een inspiratiesessie over “What about User Experience?” georganiseerd. Tijdens deze sessie hebben Remco van Buren en Robert-Jan van Diepen een presentatie gegeven. In dit artikel een korte samenvatting van deze sessie waarin ik in ga op wat User Experience (UX)…