T: +31 413 38 70 56

Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
Do's & don'ts e-mail marketing

Do's & don'ts e-mail marketing

Op 1 mei heeft Kittyhawk een inspiratiesessie over de “Do’s & don’ts van e-mail marketing” georganiseerd. Tijdens deze sessie hebben Remco van Buren (Kittyhawk) en Loek Balvers (MailPlus) een presentatie gegeven. In dit artikel een korte samenvatting van deze sessie waarin ik in ga op de…

Afbeeldingen optimaliseren voor web

Afbeeldingen optimaliseren voor web

Veel mensen lopen met vragen als hoe zet ik mijn afbeeldingen online? Hoe groot moet mijn afbeelding zijn? Welke resolutie mag mijn afbeelding hebben? Hoe breed mag mijn afbeelding zijn? Hoe kan ik mijn afbeeldingen verkleinen? Het wordt dus tijd om dit in een kort artikel te verduidelijken.

5 social media marketing trends voor 2014 [Infographic]

5 social media marketing trends voor 2014 [Infographic]

Vers van de pers. Om te begrijpen hoe marketeers gebruik maken van social media, heeft Social Media Examiner opdracht gegeven voor het jaarlijkse Social Media Marketing Industry Report. Hier komen weer allerlei leuke feitjes en weetjes uit. En die hebben we even onder elkaar gezet.

De kracht van Social Media [Infographic]

De kracht van Social Media [Infographic]

De meeste bedrijven maken inmiddels gebruik van social media. Bij veel bedrijven betekent dat nog steeds "we doen iets met Twitter of Facebook", andere bedrijven gaan er serieuzer mee om en hebben social media geïntegreerd in hun marketing activiteiten of zelfs hun bedrijfsvoering. Tijd om eens te…

Is jouw e-mail geschikt voor mobiel door responsive design?

Is jouw e-mail geschikt voor mobiel door responsive…

Tegenwoordig is een smartphone of tablet niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, niet alleen om te bellen. Men gebruikt een smartphone om connected te zijn, om te surfen of het internet en daarnaast ook om e-mail berichten te verzenden en te lezen. Ruim 47% van de e-mails wordt gelezen op…

Meer conversie op Twitter met Twitter Cards

Meer conversie op Twitter met Twitter Cards

Twitter maakt het mogelijk om je Tweet visueel aantrekkelijker te maken. Deze technologie heet Twitter Cards en maakt het mogelijk om afbeeldingen en video’s toe te voegen aan je Tweet. Maar hoe werkt dit nu eigenlijk? Lees onderstaand artikel over Twitter Cards en hoe je je Tweets kunt…

What about User Experience?

What about User Experience?

Op 27 februari heeft Kittyhawk een inspiratiesessie over “What about User Experience?” georganiseerd. Tijdens deze sessie hebben Remco van Buren en Robert-Jan van Diepen een presentatie gegeven. In dit artikel een korte samenvatting van deze sessie waarin ik in ga op wat User Experience (UX)…

Social Media Trends 2014

Social Media Trends 2014

Tijdens de Kittyhawk Inspiratiesessie van 30 januari 2014 heb ik stilgestaan bij ontwikkelingen op social media die weleens een impuls kunnen krijgen dit jaar. Oftewel wellicht een trend kunnen zijn of worden. In dit artikel een korte uiteenzetting van deze presentatie. En natuurlijk vind je de…

5 social media lessen die we kunnen leren van Trijntje en Ditzo

5 social media lessen die we kunnen leren van Trijntje…

Een goed bedoelde actie van Trijntje op social media waar nog lang over nagepraat werd, op een positieve maar vooral ook op een negatieve manier, vergeleken met een spontane "do-good" actie op social media van Ditzo. Welke learnings kunnen we trekken als we deze twee acties vergelijken? Wat zijn…

Marcom-schaapjes tellen voor die ene droombaan

Marcom-schaapjes tellen voor die ene droombaan

De jacht op marketing- en communicatievacatures begint steeds meer op Russisch Roulette te lijken. Wie het lef heeft om een vacature uit te zetten, kan binnen een paar uur rekenen op honderden reacties die als ongeleide projectielen langs de arbeidsbemiddelaar heen suizen. En er kan er maar één…

Community marketing: van online dialoog naar offline actie

Community marketing: van online dialoog naar offline…

Voor de opleiding Master of Marketing heeft Nina Kornaat in opdracht van Kittyhawk een onderzoek uitgevoerd voor haar masterthesis. De uitkomst van deze thesis is een model dat de doelgroep van online engagament tot offline actie moet kunnen bewegen. In dit eerste artikel beschrijft zij de theorie…

Social media en de entertainment industrie

Social media en de entertainment industrie

Het eerste deel van een artikel in het SCRATCH Magazine, een kwartaaluitgave voor afgestudeerden van Fontys Academy for Creative Industries. Voor de coverstory "Social media 4.0: de aanraders en de blunders" ben ik geïnterviewd over de rol van social media in de entertainment industrie. Een…