Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
Rol social media op arbeidsmarkt groeit

Rol social media op arbeidsmarkt groeit

Een artikel van het Brabants Dagblad dat op de iPad app verschenen is over de rol van social media op de arbeidsmarkt en waaraan Kittyhawk een bijdrage heeft mogen leveren. Daarnaast ook een video van het Brabants Dagblad met een paar tips hoe werkzoekenden social media kunnen gebruiken bij het…

8 social trends voor 2013 – de opkomst van social companies

8 social trends voor 2013 – de opkomst van social…

Digitale en social media blijven zich in een bijna onnavolgbare snelheid ontwikkelen. Ze zullen daarom nog belangrijkere pijlers worden voor organisaties in 2013. Althans, voor organisaties die het opbouwen van een relevante sociale merkwaarde op de lange termijn belangrijk vinden.

Social media case: twitteractie Lidl #luxevooriedereen gaat ten onder aan eigen succes

Social media case: twitteractie Lidl #luxevooriedereen…

Geïnspireerd door de kerstdagen en de trend van "do good" campagnes en acties was Lidl in België een Twitteractie gestart waarbij voor elke tweet met #luxevooriedereen vijf kerstmenu's aan voedselbanken werden uitgedeeld. De actie was zo succesvol dat Lidl het na 24 uur al moest staken.

Paarse krokodil sterft uit in Society 3.0

Paarse krokodil in Society 3.0

“Maar hij staat daar!” Wie kent ‘m niet ? De oneliner uit een televisiereclamespot in 2005 van verzekeringsmaatschappij OHRA. Het reclamefilmpje voert een moeder op die met haar dochtertje bij de informatiebalie van een zwembad informeert naar een opblaasbare paarse krokodil die ze vergeten…

Marketing 3.0 en de hang naar kleinschaligheid en lokaliteit

Marketing 3.0 en de hang naar kleinschaligheid en…

Bij het woord marketing 3.0 zou je niet snel denken aan begrippen als kleinschaligheid en lokaliteit. Met sociale massamedia als Facebook en Twitter heb je immers de hele wereld binnen handbereik. Kleinschaligheid en lokaliteit is wel een trend die onder consumenten ontstaat en die met marketing…

Social media crisis voor Mariska de Haas? Of is Luuk Koelman zelf het haasje?

Social media crisis voor Mariska de Haas? Of is Luuk…

Heel Nederland heeft het tragische verhaal meegekregen van Tim Ribberink, de jongen die zelfmoord pleegde omdat hij online pesterijen niet langer kon verdragen. Zijn ouders zetten de afscheidsbrief in de rouwadvertentie en dat werd vervolgens door alle media opgepikt. En na al die media aandacht…

Content marketing is key, ook voor B2B! [Infographic]

Content Marketing is key, ook voor B2B! [Infographic]

Content marketing heeft zich dit jaar ontpopt tot een essentieel onderdeel van de online strategie. Maar niet primair voor de boodschap van de content, maar vooral vanuit SEO oogpunt. Oftewel content die gebaseerd is op veranderingen in de zoekalgoritmen en de manier waarop mensen…

Protestgeneratie meets Generatie Z in Haren

Protestgeneratie meets Generatie Z in Haren

Naar aanleiding van de gebeurtenissen in het Groningse Haren is er een heftige discussie ontstaan over de rol en impact van social media op het uit de hand gelopen Facebookfeestje #ProjectXHaren

Mobile First Strategie, een absolute must!

Mobile First Strategie, een absolute must!

Google hanteert al veel langer een Mobile First strategie, wat zo veel betekent dat alle nieuwe ontwikkelingen bij Google eerst door een mobiele (zonne)bril worden bekeken. Google zet dan ook al haar kaarten op de mobiele ontwikkelingen de komende jaren. Zeker met de komst van de Android nog maar 3…

7 redenen om vandaag te starten met content marketing [Infographic]

7 redenen om vandaag te starten met content marketing…

Content marketing is het creëren en delen van content om een idee, visie, kennis, informatie of gewoon een opmerkelijk verhaal te promoten en daarmee een doelgroep te raken en hen aan te sporen actie te ondernemen. Het is een heel gerichte manier van marketing waarbij kwalitatieve content de basis…

Guerilla marketing? Viral video? Online buzz?

Guerilla marketing? Viral video? Online buzz?

Vandaag werd deze video gepost op Youtube. Leuk soort van guerilla actie van TNT bij de introductie van dit TV kanaal in België. Natuurlijk de bedoeling dat ie viral gaat. Maar of ie dat gaat doen? En dan?

La Place verwelkomt 10.000ste fan. Dus trakteren ze alle fans gratis aardbeiengebak!

La Place verwelkomt 10.000ste fan. Dus trakteren ze…

La Place behaalde een milestone op haar Facebook Pagina, de 10.000ste fan meldde zich aan. En daar waar de meeste merken deze ene lucky person even in het zonnetje zetten om hem/haar te bedanken (als ze dat al doen), daar pakt La Place het anders aan...

Vis naar consument met magnetic content

Vis naar consument met magnetic content

De tijd waarin marketeers met interruptiemarketing de massa konden bereiken en verleiden tot aankopen, is sinds de opkomst van het internet en de digital native voltooid verleden tijd. Iedereen binnen het media-ecosysteem creëert content. Er is meer content beschikbaar, dan een consument ooit kan…

Bereik je klanten: van manipuleren naar inspireren

Bereik je klanten: van manipuleren naar inspireren

Het eerste woord (manipulatie) heeft een negatieve toon, het tweede woord (inspiratie) een positieve. Toch is manipulatie iets wat wij allemaal dagelijks meerdere keren doen, terwijl inspiratie maar is weggelegd voor weinigen van ons.

Typen CMS projecten

Typen CMS projecten

Web content management projecten komen in allerlei soorten en maten voor. Elke type vereist een andere aanpak om succesvol te zijn.