Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
Web3.0: ben jij er al mee bezig?

Web3.0: ben jij er al mee bezig?

Er zijn volgens mij grofweg 3 soorten marketeers, de marketeer1.0, 2.0 en 3.0. Bij software updates verwacht je bij elke stap verbeteringen, maar geldt dat voor marketeers ook? Daarom twee vragen: wat voor marketeer ben jij? En wat betekent dat?

Top 5: waarom webshop bezoekers niet kopen

Top 5: waarom webshop bezoekers niet kopen

Je hebt je bezoeker zover dat hij een aantal producten in zijn winkelwagen heeft gedaan, maar op het laatste moment besluit hij om de aankoop niet te doen. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan je het proces verbeteren?

Ja, ja, ja, jaaaa, ik wil... converteren

Ja, ja, ja, jaaaa, ik wil... converteren

Verlaag de drempel om bezoekers op je website te laten converteren. Laat ze de JA-flow doorlopen.

Email marketing - 6 tips voor een goede Call to Action

Email marketing - 6 tips voor een goede Call to Action

Een Call to Action is een oproep om de klant te activeren. In deze blogpost geven we 6 tips die ervoor zorgen dat jouw CTA opvalt.

Social Media Marketing: being remarkable

Social Media Marketing: being remarkable

Social media zijn niet slechts een welkome aanvulling op de traditionele marketing mix. Social media zorgen voor een gedragsverandering. Artikel naar aanleiding van het college over social media marketing op Nyenrode Business University op 19 november jongstleden. Powerpoint van dit college is…

Twitter Trends 2010

Twitter Trends 2010

Twitter heeft de miljarden tweets uit 2010 geanalyseerd en een lijst gepubliceerd met de overall trends en andere categorieën van het afgelopen jaar. Het geeft een aardig beeld wat de wereld in 2010 bezig hield.

Social Media Marketing in 10 stappen

Social Media Marketing in 10 stappen

Als bedrijf niet meedoen in social media is geen optie meer. Hoe je het ook wendt of keert, het wordt tijd om social media marketing serieus aan te pakken. De vraag voor veel bedrijven is dan natuurlijk: Hoe dan?!

Laat Google voor je werken: Google Analytics Alerts

Laat Google voor je werken: Google Analytics Alerts

In plaats van zelf je website continu te monitoren op plotselinge verschillen in het aantal website bezoekers of hun gedrag, kan je beter Google Analytics hiervoor gebruiken.

Facebook ongekend populair in de VS en domineert internetgebruik

Facebook ongekend populair in de VS

De populariteit van Facebook lijkt geen grenzen te kennen. Nieuwe cijfers van het Australische marketing bedrijf Hitwise geven aan dat afgelopen week dat 10% van het totale internetverkeer en 1 op de 4 pageviews voor Facebook was.

Twitter analytics in testfase

Twitter analytics in testfase

Ongeveer een maand geleden maakte Ross Hoffman (business development Twitter) bekent dat Twitter waarschijnlijk eind van 2010 analytics introduceerd. Inmiddels is een select groepje uitgenodigd om Analytics te testen, aldus Mashable.

Website optimalisatie – 7 schoonmaaktips

Website optimalisatie – 7 schoonmaaktips

Het eind van het jaar komt snel dichtbij. Een jaar lang heb je hard gewerkt om content op je website te krijgen of te verbeteren. Tijd om na te gaan of de website spik en span is om zo het nieuwe jaar goed te gaan beginnen.

10 veelgemaakte SEO fouten

10 veelgemaakte SEO fouten

De spelregels die Google ons oplegt om hoog te scoren in de zoekresultaten veranderen door de tijd heen. Lees verder voor 10 eenvoudige tips die grote impact kunnen hebben op de SEO score van je website.

AIDA model: Maak pagina's die verkopen

AIDA model: Maak pagina's die verkopen

Door gebruik te maken van het AIDA model, maak je pagina's die converteren. In dit artikel handige tips voor conversie.

Meta description – krijg meer bezoekers via Google

Meta description – krijg meer bezoekers via Google

Goede meta descriptions zorgen voor meer bezoekers op je website. Lees verder om goede tips te krijgen.

11 tips voor Social Media Klantenservice

11 tips voor Social Media Klantenservice

Met de sterke opkomst van social media worden bedrijven genoodzaakt om stil te staan bij de inzet van social media als realtime klantenservice kanaal. In dit artikel elf tips waarmee je rekening dient te houden bij het inrichten en uitvoeren van social media klantenservice.