Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
Google maakt “Click-to-Call” ads meetbaar

Google maakt “Click-to-Call” ads meetbaar

Google werkt hard om het potentieel van zijn search advertising producten aan te tonen aan marketeers. Eén van de nieuwe producten welke Google heeft aangekondigd proeven mee te doen zijn de zijn “click-to-call” advertenties.

Email marketing - Word geen spammer!

Email marketing - Word geen spammer!

Vanwege de grote hoeveelheid SPAM, maakt bijna iedereen gebruik van een SPAM-filter. Voorkom dat jouw mail wordt gezien als spam.

Machtig, Machtiger, Google?!

Machtig, Machtiger, Google?!

"We hoeven het niet allemaal meer in te typen. We weten waar je bent. We weten waar je bent geweest. En we weten ongeveer waar je aan denkt." Eric Schmidt, CEO Google

Nuon en Essent in social media case?

Nuon en Essent in social media case?

Greenpeace heeft de smaak te pakken met een nieuwe methode die inzet op een virale werking en de kracht van sociale media om zo "misstanden" van de grote merken aan de orde te stellen. Net als bij de "Nestlé-case" met KitKat wordt het zaadje gepland via een spoof commercial op Youtube en wordt van…

Ipad maakt gebruikers dom?

Ipad maakt gebruikers dom?

Door de komst van de Ipad en gelijksoortige oplossingen wordt het steeds eenvoudiger om overal informatie te lezen. Maar wat is de consequentie hiervan? Heeft inflatie ook toegeslagen bij informatie?

Web 3.0: een FUSR website gecombineerd met liquid internet van IQNOMY?!

Web 3.0: een FUSR website gecombineerd met liquid…

Web 1.0 en web 2.0 resulteert in FUS websites (Findable, Usable en Sociable). Met web3.0 wordt de belangrijkste variabele in toekomstige online succesformules ingevuld: relevantie. Een FUS website? Waar hebben we het nu weer over?!

Bewaak je online reputatie

Bewaak je online reputatie

Online reputatiemanagement is belang voor zowel jouw company als jouw personal brand. Maar hoe kan je monitoren wat er wordt gezegd?

Wat kunnen we leren van #Carglasszuigt?

Wat kunnen we leren van #Carglasszuigt?

Een week of twee geleden, 10 augustus, leek Carglass zichzelf in de social media spotlights te hebben gemanoeuvreerd. Al snel bleek het om een hoax te gaan. Maar wat kunnen we leren van dit soort ontwikkelingen?

4 Video's met LinkedIn tips

4 Video's met LinkedIn tips

LinkedIn biedt veel mogelijkheden, maar sommige interessante functies zijn niet bij iedereen bekend. In onderstaande 4 video's wordt uitleg gegeven over hoe je deze functies het beste in kan zetten.

7 Tips voor verzamelen e-mail adressen

7 Tips voor verzamelen e-mail adressen

Een digitale nieuwsbrief kan een fantastisch medium zijn om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. En mits goed ingezet, kan het leiden tot meer verkeer op jouw website en een verhoging van omzet en klanten.

Reactie op commentaar Jeroen van de Sande TBWA\Neboko

Reactie op commentaar Jeroen van de Sande TBWA\Neboko

Naar aanleiding van het artikel "Cancelt Heineken the Tube commercial vanwege social media?" is de creative director van TBWA/Neboko Jeroen van de Sande zo sportief geweest te reageren. Dit artikel bevat de respons hierop.

Cancelt Heineken the Tube commercial vanwege social media?

Cancelt Heineken the Tube commercial?

Het zou de titel van een persbericht van Heineken kunnen zijn. Of beter, het zou het persbericht moeten zijn dat Heineken 5 augustus met gepaste trots verspreidt. Want deze beslissing zou getuigen van een moderne visie op het gebruik van social media en zou laten zien dat Heineken feedback van zijn…

Kittyhawk Classroom: Zakelijk Twitter en LinkedIn gebruiken

Kittyhawk Classroom: Zakelijk Twitter en LinkedIn…

Op 28 juli heeft de Kittyhawk Classroom over zakelijk gebruik van Twitter en LinkedIn plaatsgevonden. Bart Martens heeft namens Kittyhawk een presentatie geven over hoe je deze kanalen kan gebruiken om je netwerk te versterken.

Wheel of Energy 365

Wheel of Energy 365

Op 10/10/10 om 10.10 uur klinkt op Amsterdam Airport Schiphol het startschot voor een wereldprimeur. Op het Jan Dellaert Plein, voor Schiphol Plaza start ‘Wheel Of Energy365’.

De Telegraaf Boycot Social Media case

De Telegraaf Boycot Social Media case

Vrijdag 14 mei werd op deze site een kort artikel over de eerste fasen van een social media case rondom de Telegraaf geplaatst. Op onder andere Twitter was een heuse actie tegen de krant gestart met de oproep deze te boycotten.