Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
Binnenkort verwacht: de 5 miljoenste mobiele internetgebruiker

Binnenkort verwacht: de 5 miljoenste mobiele…

Onder andere Emerce kwam een week geleden met het nieuws dat het afgelopen half jaar het aantal Nederlanders dat maandelijks mobiel internet gebruikt met 61 procent is gegroeid. In februari waren er nog “maar” 1,5 miljoen mobiele telefoonbezitters online, inmiddels is dit aantal gegroeid tot…

De stand van zaken: De Bing zoekmachine

De stand van zaken: De Bing zoekmachine

Het is 3 juni 2009, de verwachtingen zijn hoog gespannen. Microsoft introduceert een nieuwe zoekmachines, Bing genaamd. Microsoft voorspelde het einde van de hegemonie van Google en ook menig website en blog zag in Bing een geduchte concurrent voor Google. Nu 5 maanden verder is de vraag…

De zin of onzin van een nieuwsbrief

De zin of onzin van een nieuwsbrief

Heeft het sturen van een nieuwsbrief nog wel zin? Melden mensen zich nog aan voor een nieuwsbrief? En openen zij vervolgens de ontvangen nieuwsbrieven? En lezen ze deze daadwerkelijk? En leidt dat vervolgens nog wel tot een actie of conversie? Kortom heeft het zin om nog nieuwsbrieven te versturen…

Gebruik Twitter volgens Dilbert

Slechts handvol marketeers gebruikt Twitter, maar met…

In het vorige artikel werd al aangehaald dat de Twitterhype nog niet omarmd wordt door marketeers. Slechts een handvol ziet echt voordelen. Dilbert weet welke...

Daling internetbesteding voorbode voor vertraging internet evolutie?!

Daling internetbesteding voorbode voor vertraging…

Hoewel het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van Nielsen laat zien dat de online mediabestedingen voor het eerst zijn gedaald, zien Nederlandse marketeers de rol van internet marketing steeds belangrijker worden.