Opinie

Bij 'Opinie' geven wij onze mening over de laatste ontwikkelingen in de online wereld, zoomen in op diverse theoretische modellen, kijken kritisch naar de online campagnes van de merken en delen onze expertise over diverse online technologieën.
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken

35 inspirerende quotes over content marketing die je…

We weten het allemaal, quotes van de grote namen uit de markt zijn ideale contentsnacks om je strategisch plan kracht bij te zetten of je presentatie op te leuken. Ze doen het ook vaak erg goed tijdens een brainstormsessie met de klant of tijdens een interne meeting met collega's. En ook tijdens…

Zonder mobiele site minder vindbaar in Google

Zonder mobiele site minder vindbaar in Google

Vanaf dinsdag 21 april 2015 is het zover: websites die niet mobiel gereed (mobile friendly) zijn, worden via Google minder vindbaar voor mensen die zoeken via een mobiel apparaat. Het is belangrijker dan ooit om een mobiele website te hebben. Tijd voor actie! Wat kun jij doen om jouw website…

Bijzonder marketingplan: Coolblue beleeft na 15 jaar televisiedebuut

Bijzonder marketingplan: Coolblue beleeft na 15 jaar…

Vijftien jaar bestaan, jaarlijks 1,5 miljoen klanten hebben, supersterk zijn op social gebied en nog nooit op televisie zijn geweest. Dat is Coolbue ('alles voor een glimlach'). Of beter gezegd: dat wás Coolblue. Vorige week heeft Coolblue namelijk haar televisiedebuut beleefd met het uitzenden…

Kerstcommercial van Jumbo: kippenvel of kokhalzen?

Kerstcommercial van Jumbo: kippenvel of kokhalzen?

Jumbo heeft gisteren zijn nieuwe commercial voor de kerstperiode gelanceerd. Maar liefst een 3 minuten durende reclame waarin tout bekend Nederland zijn opwachting lijkt te maken. En de commercial wordt met gemixte gevoelens ontvangen. Althans, als we naar de reacties op internet kijken.

Marketing 3.0; een social company met een purpose [infographic]

Marketing 3.0; een social company met een purpose…

De "purpose" van bedrijven en hun marketing leek jarenlang gericht op winstmaximalisatie. Aan marketeers de opdracht om daar optimaal aan bij te dragen. En in het verlengde daarvan werd de basis van marketing denken en handelen een model uit de jaren 60 van de welbekende McArthur (toen al een oude…

Mobile marketing: 5 tips voor de perfecte app

Mobile marketing: 5 tips voor de perfecte app

Op 20 november heeft Kittyhawk een inspiratiesessie geïnspireerd: “To app or not to app”. Tijdens deze sessie hebben Remco van Buren (Kittyhawk) en August de Vocht (Gemoro) het belang van mobile marketing en de aandachtspunten voor het bouwen van een app besproken. In dit artikel geef ik een…

In 7 stappen naar shareable content

In 7 stappen naar shareable content

Goede content verdient een podium. Binnen content marketing draait alles om relevante content. Content waar de doelgroep op zit te wachten, content die een toegevoegde waarde levert en die men graag wil delen binnen hun eigen netwerk: Shareable content. Want hoe meer de content gedeeld wordt, hoe…

Van Hema tot Icebucket: hoe maakbaar is een hype?

Van Hema tot Icebucket: hoe maakbaar is een hype?

Eerst werd ik genomineerd voor die ene uitdaging waarbij je een emmer water over jezelf heengooit, daarna reisde ik met 999 anderen af naar de NDSM-werf in Amsterdam om daar het eerste Hema Blog Academy Event bij te wonen. Beide gebeurtenissen spelen in op een hype. Hoe verloopt een hype? Kan je…

10 tips voor waardevolle online conversaties

10 tips voor waardevolle online conversaties

Traditionele marketing heeft plaats gemaakt voor een nieuwe vorm van marketing. Een vorm die past bij deze tijd en bij de consument anno nu. Deze consument is veranderd. Hij hecht veel waarde aan de perceptie en ervaringen van anderen. En is niet meer onder de indruk van een schreeuwende…

Scoren op het WK met Nation Branding

Scoren op het WK met Nation Branding

De informatie en beelden over Brazilië domineerden tijdens het WK de media. Dat het land dat het WK hostte en het evenement goed kon gebruiken als marketing voor zijn eigen land, is voor de hand liggend. Maar ook voor deelnemende landen was het een uitstekend middel om zichzelf goed in de kijker…

Succes zonder reclame: 3 voorbeelden van sterke merkbeleving

Succes zonder reclame: 3 voorbeelden van sterke…

Tegenwoordig moeten organisaties méér doen dan reclames zenden om klanten te werven en te behouden. Door het delen van belevingen kunnen organisaties meegaan in bieden van een totaalbeleving voor hun publiek. (Merk)beleving is namelijk het toverwoord: zonder reclames wel degelijk een succes!

Aan de slag met inhakers

Aan de slag met inhakers

Sinds een tijdje volg ik op social media Verse Reclame; een blog over inhakers en newsjacking. Leuk om bij te houden wat er allemaal bedacht wordt rondom evenementen en gebeurtenissen. Nu het WK net voorbij is hebben we weer wekenlang mogen genieten; het was een hot item om als merk op 't WK in te…

Vijf learnings van marketing campagnes tijdens de Oranjekoorts

Vijf learnings van marketing campagnes tijdens de…

Nederland derde op het WK... Wie had dat nu gedacht? De Oranjekoorts werd hoger en hoger en nam epidemische vormen aan. Voor bedrijven zoals Heineken met het Samba shirt of Jumbo met het Roy Donders “juichpak” was dit toernooi een goede manier om positief onder de aandacht te komen en om…

Contentmarketing in 5 stappen

Contentmarketing in 5 stappen

Vroeger was alles anders. Een telefoon met een draaischijf, slappe floppy disc om data op te slaan en een mooie kleurige encyclopedie in de kast om alles in op te zoeken wat je graag wil weten. Marketing was ook anders. De diensten en producten van een bedrijf stonden centraal. Deze vorm van…

Wat zijn de regels rondom email marketing?

Wat zijn de regels rondom email marketing?

Veel bedrijven versturen tegenwoordig een nieuwsbrief naar hun klanten, medewerkers en/of partners. Maar wat zijn nu precies de regels rondom het versturen van nieuwsbrieven? Wie mag ik nu wel of niet mailen? En wat kan ik doen om mijn adressenbestand te vergroten en uit te breiden? In dit artikel…