Introductie platform NederlandPresenteert.nl

Lokale ondernemers in verbinding brengen met hun regionale klanten en daardoor zowel de regio als lokaal ondernemen op de kaart zetten. Dat is het doel van het vernieuwde Nederland Presenteert. Kittyhawk ondersteunt Nederland Presenteert bij deze vernieuwing en heeft daarvoor onder andere een online communicatie strategie opgesteld en de nieuwe website ontworpen.
  • Screenshot website Nederland Presenteert
  • Screenshot website Nederland Presenteert
  • Screenshot Facebookpagina Nederland Presenteert

Gericht op lokaal

Nederland Presenteert richt zit op lokaal ondernemen. Deze lokale focus wordt doorgevoerd in zowel de website als de diverse social mediakanalen. Zo heeft iedere stad zijn eigen presenteert-url (bijvoorbeeld www.eindhovenpresenteert.nl) en worden regionale nieuwsfeiten en foto’s verspreid via de social media. 

Website als marketingplatform

Op de website van Nederland Presenteert hebben bedrijven de mogelijkheid om hun klanten naast een breed scala aan bedrijfsinformatie ook aanbiedingen te presenteren en in contact te komen met collega-ondernemers. Klanten kunnen hun lokale ondernemers steunen door onder andere reviews achter te laten of gebruik te maken van de aanbiedingen die de bedrijven kunnen presenteren.

De kracht van Nederland Presenteert is dat het door het ontplooien van regionaal ingerichte online marketingactiviteiten bedrijven de kans geeft om in verbinding te komen met hun (potentiële) klanten. Veel bedrijven hebben geen kennis, budget of tijd om aan de slag te gaan met zaken als online marketing, e-mailmarketing of social media marketing. Nederland Presenteert neemt op een laagdrempelige manier die onderdelen van de bedrijfsvoering (gedeeltelijk) over van de lokale ondernemers en stelt marketingkennis en databases van mensen die geïnteresseerd zijn in lokaal ondernemen aan hen beschikbaar. Daarmee ondersteunt Nederland Presenteert de ondernemer optimaal om zichzelf online vindbaar te maken en daar offline de vruchten van te plukken.

Aanwezigheid op social media

Om bekendheid te generen voor Nederland Presenteert, zetten we sterk in op social media en e-mail marketing. Hierbij maken we onderscheid tussen twee doelgroepen: enerzijds benaderen we de lokale klanten via social media en e-mailmarketing, zodat zij in contact kunnen komen met de deelnemende bedrijven. Anderzijds betrekken we de ondernemers bij het initiatief door middel van e-mailmarketing. Nederland Presenteert is binnen het online universum daar waar haar doelgroepen zijn.

Aan ons de taak om op de diverse social media en via relevante e-mails continu te bevestigen dat de community van toegevoegde waarde is. Door analyses van gebruikersgedrag krijgen we inzicht in wat de gebruikers relevante content vinden, zodat Nederland Presenteert ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde is voor hen.

Ontwikkeling in fases

De website wordt in fases doorontwikkeld en daarmee steeds relevanter gemaakt voor de bezoeker. Dit doen we door te focussen op user generated content. Klanten en bedrijven kunnen steeds meer hun eigen content toevoegen. Daardoor verandert iedere lokale pagina in een lokaal ingestoken contentplatform waarop bedrijven en mensen samen komen.

Gestart is met een website met enkele basisfuncties, zoals het weergeven van bedrijfsinformatie, het plaatsen van aanbiedingen en het inschrijven voor de nieuwsbrief. In de nabije toekomst komt er voor ondernemers onder andere een volledig marketingplatform waar zij toegang krijgen tot tips & tricks op het gebied van marketing, waar zij met elkaar in contact kunnen komen en vanuit waar events georganiseerd kunnen worden. Bedrijven krijgen daarnaast de mogelijkheid om vacatures te plaatsen voor bezoekers. Deze functies worden aangevuld met lokaal nieuws, evenementen en andere lokaal relevante informatie.

Bekijk vooral eens de website van Nederland Presenteert en kom in verbinding met jouw lokale ondernemers!

 

 

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam