Pop-up Sessie: Social Media Marketing & Monitoring

Even drie open deurtjes... 1. Social media is de hype voorbij en onmisbaar voor de succesvolle bedrijven van morgen. 2. Om succesvol te zijn is een strategische aanpak noodzakelijk. 3. En in elke strategie speelt monitoring een belangrijke rol. Maar hoe monitor je dan? En wat doe je daar mee? Dit en meer gaan we behandelen in deze "pop-up" inspiratiesessie.

Social media marketing & monitoring

Een pop-up inspiratiesessie over Social Media Marketing én Monitoring?!

Er zijn tig voorbeelden van bedrijven die succesvol social media geïntregeerd hebben in hun marketing activiteiten. En andere activiteiten overigens, zoals bij product development, research, klantenservice en meer. En we kunnen wel stellen dat hoewel al deze bedrijven hun eigen unieke invulling hebben gegeven aan hun social media activiteiten, dat bij zeker 90% van deze bedrijven twee zaken overeenkomen: ze werken allemaal vanuit een soort van strategie en ze begrijpen dat luisteren belangrijker is dan zenden en hebben in die strategie dan ook een plekje gegeven aan Social Media Monitoring.

In deze pop-up inspiratiesessie staat het luisteren op social (of online) media centraal. Maar we willen graag ook meegeven waarom en hoe je dat een plekje geeft in je algemene social media marketing activiteiten. Daarom staan we in deze inspiratiesessie eerst kort stil bij het ontwikkelen van een Social Media Marketing Strategie om vervolgens uitgebreid stil te staan bij een onderdeel daarvan; Social Media Monitoring en Webcare.

15.00 - 16.00 Social Media Marketing in 4 stappen - door Remco van Buren

Over Social Media Marketing strategieën kunnen we dagen praten en boeken over vol schrijven. En hoewel een goede strategie belangrijk is om online succesvol te zijn, gaan we in deze sessie niet complexe en uitgebreide theorieën en strategiemodellen behandelen. En dat is ook helemaal niet nodig. Maar we moeten wel allemaal hetzelfde begrip hebben van de belangrijkste aspecten van het ontwikkelen en uitvoeren van Social Media Marketing. Daarom introduceer ik in deze sessie het vier stappen Social Media Marketing model. Dit eenvoudige model geeft een prima inzicht in de aspecten van Social Media Marketing en vormen een prima basis waarop het overgrote deel van organisaties hun online activiteiten kunnen baseren. En natuurlijk laat dit model goed zien waarom, wanneer en hoe Social Media Monitoring een rol daarin kan spelen. 

Uiteraard passeren diverse cases de revue en wordt alles zoveel mogelijk doorvertaald naar eenvoudig en direct toepasbare tips & tricks.

16.00 - 17.00 Kansen creëren met Social Media Monitoring -  door Bram Geurts 

Bram Geurts  

Gastspreker op deze dag is Bram GeurtsBram is accountmanager bij Coosto, een snelgroeiende club uit Eindhoven die oplossingen levert voor Social Media Monitoring en webcare waarmee je diepgaande inzichten in je merk kunt krijgen én partner van Kittyhawk. 

 

In die rol is hij verantwoordelijk voor verschillenden klanten die Coosto op tal van manieren inzetten. Dit type organisaties varieert van ministeries tot MKB en van multinationals tot gemeenten. Voordat hij aan de slag ging bij Coosto was Bram actief als Client Manager bij een online marketingbureau.

Bram neemt ons mee in de wondere wereld van Social Media Monitoring en webcare. Mensen plaatsen dagelijks miljoenen berichten op verschillende Social Media. Door deze data te bundelen kunnen we hier ongelofelijk veel van leren en deze kennis omzetten in kansen. Van webcare, brandmonitoring en campagnemonitoring tot onderzoek. Aan de hand van verschillende voorbeelden zal Bram laten zien hoe Social Media Monitoring in de praktijk ingezet kan worden.

Wil je alvast kennismaken met Bram?  Aarzel dan niet om met hem te connecten via LinkedIn. Wil je regelmatig nieuws en andere content ontvangen over Social Media Monitoring en webcare, volg dan vooral ook Coosto op Twitter en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.

17.00 - ..... Napraten met borrel en hapje

In twee uur tijd worden in hoog tempo cases, tips, visies, ideeën, theorieën en praktijk voorbeelden behandeld. Meer dan genoeg om daarna onder het genot van een drankje samen verder over van gedachten te wisselen.

Voor wie is deze inspiratiesessie interessant?

Deze inspiratiesessie is ter inspiratie van ondernemers, directieleden, (marketing, loyalty, crm, customer support etc) managers en (online) marketing & communicatie professionals die weten die willen meer willen weten hoe ze Social Media Monitoring succesvol in kunnen zetten in hun social media en algemene marketing activiteiten. En natuurlijk voor iedereen die in het algemeen geïnteresseerd is in social media marketing en Social Media Monitoring.  

De kosten en locatie voor de inspiratiesessie

Bij Kittyhawk delen wij graag onze visie, kennis en ervaringen op online gebied. Dat doen we via onze site, op online plekken als TwitterFacebook,  LinkedinYouTube en Slideshare, maar ook via seminars. Deelname aan een inspiratiesessie is gratis, de enige bijdrage die we verwachten is een actieve instelling en het delen van jouw eigen ervaringen. 

Datum:
27 maart 2014

Locatie:
Kittyhawk HQ
Eisenhowerweg 14f
Veghel

De koffie staat klaar vanaf 14.30 uur.

Aanmelden?

Wil je graag 27 maart aanwezig zijn, registreer je dan hieronder via Eventbrite. Let op: de plekken zijn beperkt, bij een overinschrijving kan je motivatie meewegen bij het toekennen van de plekken. Vergeet die dus niet te melden bij je aanmelding. De definitieve bevestiging van deelname ontvang je de dag voorafgaand aan de inspiratiesessie via mail.


 

remco
Remco van Buren
19 mrt 2014
Dit artikel is
2755x bekeken

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.

Volg ons op Facebook