Social Media statistieken bij start 2012 met oa Facebook & Twitter [Infographic]

In 2011 is social media sterk verder ontwikkeld. Facebook behaalde wereldwijd meer dan 800 miljoen gebruikers, Twitter heeft inmiddels meer dan 100 miljoen actieve gebruikers en de teller bij LinkedIn staat wereldwijd op meer dan 130 miljoen accounts. Deze infographic op basis van gegevens van Adage.com laat mooi zien waar we staan aan het begin van 2012.

De cijfers zijn soms erg gericht op de Amerikaanse markt, maar desalnietemin is de infographic met de social media statistieken 2012 hieronder leuk om eens te bekijken.

Facebook statistieken 2012 

  • In 2011 zijn er meer dan 200 miljoen nieuwe Facebook gebruikers bij gekomen, waarmee het netwerk naar meer dan 800 miljoen leden is gegroeid. (In augustus 2012 verwachten ze de grens van 1 miljard leden te bereiken!)
  • Een gemiddelde Facebook gebruiker heeft 130 vrienden en is fan van 80 (!!) pages
  • Er worden wekelijks 3,5 mld uitingen in de vorm van blogs, nieuws of links gedeeld op Facebook
  • 95% van de prikbord berichten die over merken gaan, worden niet beantwoord
  • 56% van de consumenten geeft aan dat het waarschijnlijker is dat ze een brand aanbevelen nadat ze fan zijn geworden daarvan op Facebook. (Uit het Kittyhawk onderzoek “Waarom consumenten merken volgen op Facebook en Twitter” bleek dat 30% van fans van een brand page vrijwel altijd het merk aanbevelen)

Twitter statistieken 2012

  • Twitter heeft meer dan 100 miljoen actieve leden (mensen die minimaal 1x per maand inloggen in hun account)
  • En 50 miljoen actieve Twitteraars loggen dagelijks in
  • 34% van de marketeers gebruikt Twitter voor lead generation, 20% heeft via Twitter verkopen gerealiseerd

Algemene social media statistieken 2012 

  • Linkedin heeft meer dan 130 miljoen gebruikers. In Nederland zijn er meer dan 2,8 miljoen mensen actief op LinkedIn en komen er nog dagelijks 2.000 nieuwe leden bij (zie ook: Alles wat je wil weten over LinkedIn – Nederlandse feiten & cijfers 2012)
  • B2B marketeers (wereldwijd) geven jaarlijks miljoenen uit aan social media activiteiten, maar bijna 30% meet niet de resultaten van hun inspanningen.
  • 94% van de grotere bedrijven gebruiken Facebook als onderdeel van hun social media strategie en is daarmee het belangrijkste sociale netwerk, gevolgd door Twitter met 77% en Youtube met 42%.
  • 33% van de mensen zegt social media vrijheid, device flexibility, mobiliteit belangrijker te vinden dan het salaris bij een nieuwe job.

Bekijk nog meer social media statistieken 2012 in de infographic hieronder (via Mediabistro).

Social Media statistieken bij start 2012 met oa Facebook & Twitter

marguerite
Marguerite Klinkers
13 jan 2012
Dit artikel is
14241x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 5
  • Share on Google+
  • 4
Nieuwsbrief

Reacties (2)

Hele handige statistieken! Dan weet je direct ook waar meer aandacht aan te besteden, en waar geen tijd aan te verspillen. Vooral Twitter en Linkedin zijn interessant voor het MKB, bij Facebook wacht men toch niet zo snel op een ads of iets in die richting. Natuurlijk zijn alle platforms een middel om relaties op te bouwen, en die weer verder als mogelijke leads uit te werken of gewoon een leuke connectie aan over te houden.
Mikhail Krasnotsvetov  18 jan 2012 - 16:03
Beste Mikhail,

Ik ben het helemaal met je eens. Vlak Facebook echter niet uit. Dit kan ook voor het MKB interessant zijn. De wat kleinere MKB bedrijven of bureaus kunnen heel goed via Facebook hun expertise laten blijken en een gevoel creëren door middel van een goede bedrijvenpagina of fanpage. Een aantal waardevolle vrienden is veel belangrijker dan heel veel 'likes'. Met andere woorden: het gaat om engagement.

Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar Nederlandse social media statistieken. We gaan binnenkort starten met een onderzoek.


Marguerite Klinkers  20 jan 2012 - 16:14
  1. 1
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Gespot" artikel
"Close to home | It can wait", de viral video met statement van AT&T