Twitter analytics in testfase

Ongeveer een maand geleden maakte Ross Hoffman (business development Twitter) bekent dat Twitter waarschijnlijk eind van 2010 analytics introduceerd. Inmiddels is een select groepje uitgenodigd om Analytics te testen, aldus Mashable.

Twitter Analytics

 

De toegevoegde waarde van Twitter Analytics

Met Twitter Analytics krijgen bezoekers interessante informatie uit de veelheid aan data die aan hun account gekoppeld zijn. Zo zou er informatie worden getoond over de mate van succes van de tweets, welke tweets leiden tot het unfollowen van mensen, wat de meest invloedrijke followers zijn die op tweets reageren en retweeten.

In het plaatje hieronder zie je hier een voorbeeld van. In een grafiek wordt over een timeline van 6 uur het aantal mentions, nieuwe followers en unfollow gedrag getoond. Het plaatje laat daarnaast zien dat je tweets kunt filteren op verschillende categorieën zoals bijvoorbeeld "best", "good" en "all".

Twitter Analytics voorbeeld via @Mashable

 

bron: Mashable

Twitter Analytics voorbeeld

 

bron: Mashable

Twitter Analytics versus al die andere Twitter analytics tools

Marktpartijen als Klout, Omniture and Twitalyzer kunnen hun spreekwoordelijke borst natmaken. In de wandelgangen wordt aangenomen dat de Twitter Analytics versie gratis beschikbaar wordt. 

remco
Remco van Buren
18 nov 2010
Dit artikel is
3840x bekeken

Deel dit artikel via:

  • 0
  • Share on Google+
  • 0
Nieuwsbrief

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Ben de eerste die reageert!
This thread has been closed from taking new comments.
Laatste "Opinie" artikel
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken
35 inspirerende quotes over content marketing die je te pas en onpas kunt gebruiken