Kittyhawk ontwikkelt vernieuwde webshop van La Place met nieuw design en nieuwe features

In juni 2010 lanceerde Kittyhawk de nieuwe webshop voor La Place. De start van een innige samenwerking met als doel de online activiteiten van La Place stap voor stap verder te ontwikkelen en zo steeds belangrijkere rol te geven in de algemene strategie. En online staat niet stil, La Place dus ook niet.
  • La Place redesign homepage
  • La Place redesign product overview
  • La Place redesign product pagina
  • La Place one page checkout
  • La Place one page checkout 2

Sinds de introductie van de nieuwe webshop van La Place in 2010 zijn er achter en voor de schermen continu aanpassingen en uitbreidingen geweest. De belangrijkste is wellicht dat vanaf eind 2011 bezorging van de gerechten mogelijk is geworden. En behalve de ontwikkelingen op de website zijn er  vanaf die periode enkele leuke Facebook acties ontwikkeld zoals het Paasspel "Tik een Eitje" en de Zoomersmoothie actie.

Analyseren van het bezoekersgedrag leidt tot nieuwe inzichten

Het gedrag van de bezoekers op de site wordt onder andere met Google Analytics continu gemonitord. Één van de belangrijkere zaken die we daardoor leerden, was dat een merendeel van de bezoekers op de site geïnterreseerd waren in de gerechten uit de webshop, maar tegelijkertijd snel afgeleid werden door allerlei andere informatie. Daarnaast viel op dat er een relatief hoog percentage van de bezoekers die producten in het winkelwagentje legden, de transactie uiteindelijk niet helemaal afrondde. Dat was aanleiding om de website van een redesign te voorzien om het aantal afleidings- en afhaakmomenten te verlagen. 

Enkele van de nieuwe features in de webshop van La Place

1. Grotere afbeeldingen in overzichtspagina's en detailpagina's

La Place heeft mooi nieuw beeldmateriaal van de gerechten laten maken waarvan het water in de mond loopt. In de nieuwe site zijn deze afbeeldingen prominenter aanwezig.

2. Nieuwe hoofdnavigatie en filter mogelijkheden

De vorige website had één sectie 'online shop', waarna het assortiment in subcategorieën viel. Overige hoofdmen items waren gericht op vacatures, acties, vestigingen, vergadermogelijkheden etc. De vernieuwde website (shop) zet het assortiment echt centraal in de hoofdnavigatie. En in plaats van een subnavigatie is er gekozen voor productfilters. Zo kan de bezoeker snel sorteren op ingrediënt, prijs of andere kenmerken. Daarmee is de website een echte webshop geworden.

3. Productinformatie ordelijk onder tabs op de productdetail pagina's

Productinformatie is uitgebreid en onderverdeeld in tabs. Algemene informatie, ingrediënten & allergie, bezorg en afhaal opties én de nieuwe webshop is voorbereid om in de nabije toekomst beoordelingen / reviews te plaatsen.

4. Mouseover effecten om direct te bestellen vanuit het overzicht

De overzicht pagina's worden gekenmerkt door een heldere layout en een duidelijke mouseover. De mouseover laat ook een bestel knop zien, zodat er vanuit het overzicht meteen besteld kan worden.

5. Mini-cart die de bezoeker begeleidt

Wanneer een product wordt toegevoegd aan de winkelwagen, verschijnt er rechtsboven een minicart met daarin de order. De bezoeker moet daarna verplicht op 'verder winkelen' klikken. Zo proberen we de bezoeker gefocust te houden op datgene wat hij/zij op de website komt doen: winkelen.

6. Uitcheck procedure op één pagina

De bestelprocedure is sterk vereenvoudigd in één overzichtelijk scherm, een zogenaamd one page checkout. Diverse onderzoeken hebben namelijk uitgewezen dat een one page checkout de conversie sterk verhoogd. De bezoeker vult hier zijn gegevens in. De vaste bezoeker kan inloggen en dan zijn de gegevens ingevoerd. Nadat alle gegevens zijn geplaatst, volgt nog één scherm ter bevestiging, waarna er over wordt geschakeld naar een veilige betaalomgeving.

 

Wil je meer weten over deze webshop en de keuzes die we gemaakt hebben of wil je eens van gedachten wisselen over een eigen webshop, neem dan gerust contact met ons op. 

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam