Website voor co-creatie event MCV12

Vanuit het community initiatief Marketing & Communicatie Vacatures van Kittyhawk is een co-creatie project gestart voor een event over arbeidsmarktontwikkelingen in de marketing & communicatie branche. Om het co-creatie proces te faciliteren én informatie rondom het event te communiceren heeft Kittyhawk als sponsor een website ontwikkeld.
  • Afbeelding 1
  • Afbeelding 2
  • Afbeelding 3
  • Afbeelding 4

Een co-creatie event vanuit de LinkedIn groep Marketing & Communicatie Vacatures

In 2009 is Kittyhawk het initiatief gestart om een arbeidsmarkt community te starten. Alles over de ontwikkeling van deze community kun je lezen in de case beschrijving daarover: De ontwikkeling van een arbeidsmarkt community: van idee tot co-creatie in 4 fasen. Inmiddels is het een erg actieve community met meer dan 15.500 leden op LinkedIn die samen veel informatie, ervaringen en kennis delen en bediscussiëren. In januari hebben we het idee geopperd om een real life event te organiseren om samen een keer bewust stil staan bij alle veranderingen op de arbeidsmarkt. Om erover met elkaar in gesprek te gaan, kennis en ervaring uit te wisselen, elkaar te inspireren, te confronteren en te motiveren.

Een website om co-creatie te faciliteren

Enige voorwaarde van het event was wel dat het MCV12 event vanuit de “marktpartijen” moest ontstaan. Geen event opgezet door een kleine groep die bepaald welke thema’s er besproken worden door welke sprekers en in welke vormen. Maar een event gegroeid vanuit de markt. Een event voor en door de groep. Een event 3.0 dus, ontwikkeld en gegroeid vanuit co-creatie. Samen door en voor iedereen in de Communicatie & Marketing branche die mee willen denken of doen. Die willen verkennen of ervaren, die willen groeien of zichzelf profileren. En natuurlijk: vooral voor hen die willen delen en verbinden, de basis voor co-creatie

LinkedIn bleek al snel te veel beperkingen te hebben om alle ideëen, input, aanmeldingen en dergelijke overzichtelijk bij elkaar te houden. Daarom heeft Kittyhawk als oprichter van de community en initiator van het event een website of eigenlijk blog beschikbaar gesteld. En niet zo maar een, maar een met dezelfde functionaliteiten als onze eigen website.

De website is ontwikkeld met ModX Revolution en met een homepage die volledig bestaat uit widgets die in het CMS te beheren zijn. En hoewel deze website voor traffic niet afhankelijk is van Google (de traffic komt vanuit Linkedin, Facebook en Twitter, de platformen waar de community al actief was met elkaar) zijn er geen consessies gedaan aan de techniek (score 7,9). Omdat er meerdere mensen content hebben kunnen beheren is de SEO content optimalisatie iets lager (68%) en zo'n nieuw initiatief wordt natuurlijk niet direct overal genoemd, dus ook de populariteit is met 4.0 laag. Maar zowel de content als de populariteit zullen de komende jaren zeker groeien!

Ben jij geïnteresseerd in community websites? Let us know!

Volg ons op Facebook

Laatste "Trots" artikel
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam
Facebookcampagne Spa Zuiver Amsterdam